Veyron má premožiteľa - superšport SSC Tuatara

Multimilionári môžu pomaly odviezť svoje Bugatti Veyron do bazára. Na svet sa totiž derie nový superšport, ktorý by si rád privlastnil titul najrýchlejšie sériové auto planéty.

01.12.2011 05:10
SSC Tuatara Foto:
Výkon 1350 k a max. rýchlosť 444 km/h majú nový superšport katapultovať na samotný vrchol tohto segmentu.
debata (2)

Na svedomí ho nemá nik iný ako malá americká spoločnosť Shelby Super Cars (SSC), známa výrobou diabolsky silného a rýchleho extrému Ultimate Aero. Jeho nasledovník má však zatieniť všetko, čo doteraz stálo na štyroch kolesách, a urobiť konečne jasno v tom, ktoré auto je najrýchlejšie na svete.

V súčasnosti sa totiž týmto primátom pýši Bugatti Veyron Super Sport po tom, čo pred dvoma rokmi „oskalpovalo“ SSC Ultimate Aero TT. Pomsta je však sladká…

Nový americký extrém SSC Tuatara má oskalpovať... Foto: SSC
SSC Tuatara Nový americký extrém SSC Tuatara má oskalpovať Bugatti Veyron SS o titul najrýchlejšie auto planéty.

Novinka, predstavená vo fáze prototypu na dubajskom autosalóne, nesie meno Tuatara. Názov čerpá zo zvieracej ríše a je inšpirovaný maurským pomenovaní malej jašteričky žijúcej na Novom Zélande. Ide o zvláštneho tvora s najrýchlejšie sa meniacou DNA. Výstižná metafora naznačuje, čoho bude Tuatara schopná.

Karbónovú konštrukciu s dĺžkou 4,43 mm a výškou len 1092 mm bude poháňať v strede uložený vidlicový 7-litrový osemvalec dopovaný dvojicou turbodúchadiel. Výkonom 992 kW/1350 k a krútiacim momentom 1411 Nm prekoná aj doteraz najsilnejšie Bugatti Veyron Super Sport (882 kW/1200 k).

Nikde sa žiaľ neuvádza, kto bude pre Tuataru... Foto: SSC
SSC Nikde sa žiaľ neuvádza, kto bude pre Tuataru dodávať sériové pneumatiky. Tie na Veyron patria medzi najdrahšie na trhu.

Deklasovať ho má v každej disciplíne. Maximálna rýchlosť len 1247 kg vážiaceho stroja s výlučne zadným náhonom napájaným cez 7-stupňový robotizovaný manuál je plánovaná na 444 km/h. Na stovku vraj šprintuje za 2,4 sekundy a akcelerácia z 0 na 200 míľ (0 – 320 km/h) mu nemá trvať dlhšie ako 16 sekúnd.

O skrotenie tejto šelmy sa postarajú karbón-keramické brzdy s 8-piestikovými strmeňmi, ukryté v 19-palcových predných a 20-palcových zadných kolesách.

O dizajn exteriéru so spolučiniteľom aerodynamického odporu vzduchu cx 0,328 sa postaral slávny Jason Castriota, autor takých klenotov, akými sú Ferrari 599 GTB, Maseratti GranTurismo, ale aj štúdie Saab Phoenix či Bertone Mantide.

Napriek extrémnym parametrom nebude Tuatara sparťanským kupé. V sérii nemá chýbať klimatizácia, navigácia, elektricky ovládané okná či zrkadlá, parkovacia kamera ani výkonné audio s desiatimi reproduktormi. Analógové prístroje nahradí trojica head-up displejov.

K prvým zákazníkom sa Tuatara chystá už v budúcom roku. Očakávaná cena je 970 000 dolárov, teda podstatne menej, než by ste dali za Bugatti Veyron SS (2,4. mil.) alebo švédsky Koenigsegg Ager (1,5 mil.).

2 debata chyba
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek