Dizajn novej generácie Volkswagenu Polo má na svedomí dizajnové oddelenie Volkswagenu, ktorému teraz šéfuje nikto iný ako uznávaný pán Walter de Silva. Polo tak zapadá do nového dizajnového smeru značky, ktorého prvým zástupcom bol Volkswagen Scirocco. Z obrázkov teda s istotou môžeme povedať, že nový Volkswagen Polo sa im dizajnovo podaril.
Nová platforma
Nové Polo využíva aj celkom novú podvozkovú platformu, na ktorej už nejaký ten čas jazdí nový Seat Ibiza. S jazdnými vlastnosťami Ibizy máme veľmi dobré skúsenosti, čiže nové Polo by na tom nemalo byť o nič horšie. Určite tomu dopomôže aj o 30 mm širší rozchod kolies.
Karoséria narástla oproti predchodcovi do dĺžky o 36 mm na výsledných 3952 mm. Na šírku meria nové Polo 1682 mm, čo je o 32 mm viac, ako má na šírku dosluhujúci model. Oproti predchodcovi je navyše nové Polo o 13 mm nižšie. Batožinový priestor má objem 280 litrov, ktorý sa dá po sklopení sedadiel zväčšiť na 952 litrov.
Nové motory
Pod kapotou nového Pola sa objavia dve novinky. Prvou z nich je turbodúchadlom preplňovaný zážihový štvorvalec s objemom 1,2 litra. Nový agregát označovaný ako 1,2 TSI dosahuje maximálny výkon 77 kW (105 k). Druhá novinka jazdí na naftu a používa systém vstrekovania Common Rail. Nový agregát má zdvihový objem valcov 1,6 litra. Motor 1,6 TDI bude dostupný údajne v troch výkonových variantoch. Základ ponuky budú tvoriť známe motory 1,2 HTP spoločne s benzínovou 1,4-kou s výkonom 63 kW (85 k). Tento motor však bude možné za príplatok kombinovať so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Ostatné motorizácie budú štandardne dodávané s päť a šesťstupňovými manuálnymi prevodovkami.
BlueMotion
Počíta sa aj s úspornou verziou BlueMotion a to nie s jednou, ale rovno s dvomi. Prvá by mala byť dostupná od začiatku predaja a poháňať ju bude nový motor 1,6 TDI. Nové Polo v tejto verzii by malo vyprodukovať iba 96 gramov CO2 na kilometer. Druhá verzia sa objaví v roku 2010 a poháňať ju bude vznetový trojvalec 1,2 TDI. Ten vyprodukuje údajne iba 87 gramov CO2 na kilometer.
Nový Volkswagen Polo by sa mal už v základnej výbave štandardne dodávať so štyrmi airbagmi, ABS a ESP. Či to bude platiť aj v špecifikácii pre slovenský trh sa necháme prekvapiť. Prvé kúsky by sa k nemeckým zákazníkom mali dostať už v lete, u nás by sa malo nové Polo objaviť najneskôr v jeseni.