Základné BMW 1 dostane dvojlitrové benzínové a naftové motory

Kým ostatní výrobcovia v mene ekológie náhle zmenšujú objemy svojich motorov, v BMW sa rozhodli do svojich základných verzií BMW 116i a BMW 116d namontovať dvojlitrové motory. Veľký objem však v prípade BMW neznamená vyššiu spotrebu a emisie.

28.01.2009 10:01
BMW 1 Foto:
BMW 1
debata

Základom celého modelového radu 1 sa od jari 2009 stane BMW 116i. Pod jeho kapotou však nebude motor s objemom 1,6 litra, ako by sa podľa označenia mohlo zdať, ale nový celohliníkový štvorvalec s objemom dva litre vybavený priamym vstrekovaním paliva High Precision Injection. Agregát dosiahne maximálny výkon 90 kW (122 k) a krútiaci moment 185 Nm (čo je o 25 Nm viac ako mal predchádzajúci základný motor).

S novým motorom dosiahne BMW 116i maximálnu rýchlosť 204 km/h, z 0 na 100 km/h zrýchli za 9,9 sekundy a to všetko pri kombinovanej spotrebe 6,2 l/100 km.

Základnou naftovou verziou sa stane BMW 116d s dvojlitrovým turbodieselom vyladeným na výkon 85 kW. Maximálny krútiaci moment nového motora dosiahne hodnotu 260 Nm pri 1750 – 2500 ot./min. Pri kombinovanej spotrebe len 4,4 l/100 km sa auto dokáže rozbehnúť na 200 km/h a z 0 na 100 km/h zrýchli za 10,3 sekundy. Motor samozrejme využíva prvky BMW EfficientDynamics zahŕňajúce Start-Stop systém, rekuperáciu brzdnej energie pomocou špeciálneho alternátora, aktívnu aerodynamiku, či ukazovateľ zaradenia optimálneho rýchlostného stupňa.

Obidva nové motory sa budú môcť kombinovať s troj aj päťdverovou karosériou.

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Články podľa značiek