Vývoj novej prevodovky nie je lacná záležitosť, preto sa väčšina automobiliek rozhodne pre kúpu prevodovky od špecializovaných výrobcov. Hyundai sa však spoľahol na vlastných inžinierov a novú šesťstupňovú automatickú prevodovku vyvinul vlastnými silami. Pridal sa tak k Toyote a koncernom GM a Ford, ktorí podobný krok urobili tiež.
Vývojové práce a konečné dolaďovanie trvali štyri roky. V porovnaní s predchádzajúcim päťstupňovým automatom má nová prevodovka o jeden stupeň viac, pritom je menšia (o 41 mm kratšia), o 12 kg ľahšia a má o 62 komponentov menej. Nový software sa má postarať o hladké radenie prevodových stupňov. Hyundai sľubuje aj veľký skok v rýchlosti preraďovania. Počas vývoja si Hyundai patentoval viac ako 300 technických riešení.
Ako prvý model dostane nový automat Hyundai Grandeur 3.3 V6. Aplikaáciou novej prevodovky sa jeho spotreba zníži o 12 percent, akcelerácia z 0 na 100 km/h sa zlepší z 8 s na 7,8 s a citeľne lepšie výsledky dosiahne Grandeur aj v pružnom zrýchlení.
Novú prevodovku postupne dostane až 16 modelov. Chýbať medzi nimi nebude ani nový Hyundai Santa Fe, ktorý sa verejnosti predstaví koncom roka 2009.