Aj Peugeot má svoj „Allroad“

Audi A6 Allroad, Volvo XC70 či Subaru Outback dostanú na jar nového súpera. Do neveľkej rodiny vyvýšených a do terénu vyzbrojených luxusných „kombíkov“ pribudne po prvý raz francúzsky zástupca - Peugeot 508 RXH.

05.03.2012 07:43
Peugeot Foto:
Peugeot 508 RXH bude prvým hybridom vo vodách off-roadovo ladených kombi.
debata (1)

V porovnaní s konkurentmi sa Peugeot môže pochváliť unikátnou koncepciou. O pohon oboch náprav sa totiž tentoraz nepostará klasická mechanická štvorkolka, ale hybridný systém HYbrid4.

Nové RXH bude v ponuke Peugeotu vlajkovou loďou. Aj preto si na jeho exteriéri dali dizajnéri poriadne záležať. Off-roadový charakter naznačuje nielen karosériou vyššou o 50 mm, plastovými oblúkmi blatníkov či hliníkovými chráničmi prahov a nárazníkov, ale najmä odlišným stvárnením prednej masky. Tá sa smerom nadol rozširuje, je akoby zasunutá do predného otvoru. Spoločnosť jej robia aj originálne stvárnené vertikálne denné LED-svetlá evokujúce pazúry šelmy. Diódy sa však dostali aj do smerových a zadných svetiel.

Zvonka ho spoznáte podľa podvozkových... Foto: Peugeot
Peugeot Zvonka ho spoznáte podľa podvozkových chráničov, väčšej výške, ale aj novej prednej maske s dennými svetlami v tvare pazúrov.

Odlišnosť 508 RXH v porovnaní s klasickým kombi 508 zvýrazňujú ďalej špeciálne kované 18-palcové disky, panoramatická strecha a hnedá farba laku karosérie Brun Calern.

Nové farebné ladenie nájdeme aj v interiéri. Na palubnej doske je po prvý raz použitý leštený hliník alebo obklady farby medi, s ktorými ladia aj švy koženého čalúnenia. Jasným poznávacím znakom je aj volič systému HYbrid4 pri radiacej páke prevodovky. Sedadlá sú potiahnuté špeciálnou svetlou kožou s tmavou textúrou vytvorenou laserom. Celý interiér je podsvietený bielym svetlom.

Pohon zadných kolies zabezpečí elektromotor. Foto: Peugeot
Peugeot Pohon zadných kolies zabezpečí elektromotor.

Vrcholovej pozícii 508 RXH zodpovedá nadštandardné vybavenie. V sérii je Head up Display so zobrazením povelov navigácie, štvorzónová klimatizácia, elektricky ovládané sedadlá, s masážnou funkciou pre vodiča, elektrická parkovacia brzda, bezkľúčové odomykanie a štartovanie, audio systém JBL, navigačný systém WIP nav Plus či vrstvené sklá zvyšujúce akustický komfort. Exteriér obsahuje štandardne panoramatickú strechu, bi-xenónové svetlá a 18-palcové disky kolies.

Kým posádka si užíva nezmenený priestorový komfort modelu 508, na batožinu bude mať o čosi menej miesta. Pod zadným elektricky ovládaným vekom je len priemerných 423 litrov. Z pôvodného objemu ukrojila totiž hybridná technológia, najmä batérie. Sklápanie delených sedadiel však ostalo zachované a navyše sa môže RXH pochváliť aj hliníkovými lištami s kotviacim systémom.

Kým pri Audi, Subaru a Volve je sila motora prenášaná na obe nápravy mechanickou väzbou cez medzinápravový diferenciál alebo elektro-hydraulickú spojku Haldex, Peugeot 5008 RXH využíva na pohon predných kolies dieselový 4-valec 2.0 HDI (120 kW) spojený so 6-stupňovou robotizovanou prevodovkou, a pre zadné výlučne silu elektromotora (27 kW) integrovaného v náprave. Medzi motorom a zadnou nápravou neexistuje teda žiadne priame spojenie.

Celkový výkon sústavy je maximálne 147 kW a k tomu musíme pripočítať mohutný krútiaci moment 450¤Nm. Presnejšie, na predné kolesá putuje podľa potreby maximálne 300 a na zadné 200 Nm. Nejde teda o plnohodnotná „štvorkolku“ s rovnomerným rozdelením hnacej sily, ale Peugeot sľubuje, že v ťažších situáciách, napríklad za mokra, na snehu či ľade, príde aktivita zadných kolies vhod. Systém pracuje v štyroch režimoch – čisto elektrickom ZEV, 4WD, Sport a Auto. Dobíjanie batérií sa uskutočňuje nezávisle.

Vďaka vyššej svetlej výške zvládne aj ľahší terén. Foto: Peugeot
Peugeot Vďaka vyššej svetlej výške zvládne aj ľahší terén.

Najväčším bonusom však bude nepochybne extrémne nízka spotreba. Tento ojedinelý diesel-hybrid spotrebuje totiž podľa oficiálnych údajov len neuveriteľných 4,2 litra nafty na 100¤km, čo predstavuje len 109 g CO2 na kilometer. To aj vďaka rekuperácii brzdnej energie systému a stop-štart systému.

Podľa Peugeotu bude žrať 4,2 l/100 km. Foto: Peugeot
Peugeot Podľa Peugeotu bude žrať 4,2 l/100 km.

Upravený podvozok dostal úplne novú zadnú nápravu a predné zavesenie pseudo MVPherson prevzaté z modelu 508. O stabilitu sa v náročných jazdných situáciách postará rozchod kolies rozšírený o 40 mm.

Peugeot 508 RXH absolvoval svetovú premiéru síce už na vlaňajšom jesennom autosalóne vo Frankfurte, ale do predaja sa dostane až túto jar.

. Foto: Peugeot
Peugeot .
Rozmery
Dĺžka/šírka/výška (mm) 4823/1864/1525
Rázvor (mm) 2815
Batožinový priestor (l) 423
Palivová nádrž (l) 70
Pohotovostná hmot. (kg) 1770
Technické údaje
Motor 2.0 HDi + Elektromotor
Max. výkon (kW/min-1) 120/3850 + 27/2500
Max. krút. moment (Nm/min-1) 300/1750 + 200/1290
Max. rýchlosť (km/h) 213
0–100 km/h (s) 8,8
Komb. spotreba (l/100 km) 4,2
1 debata chyba
Články podľa značiek