Octavia Combi prinesie aj pohon 4x4

Nová Škoda Octavia liftback ešte ani nestihla absolvovať svetovú premiéru a už sú tu prvé obrázky verzie kombi. Na Ženevskom autosalóne tak budú stať obe karosárske modifikácie bok po boku. Kombi navyše prinesie pohon oboch náprav 4x4.

27.02.2013 05:00
Škoda Foto:
Objemom kufra 610 litrov poráža nové kombi z Boleslavi dokonca aj modely strednej triedy.
debata (8)

Tak ako liftback aj Octavia Combi medzigeneračne podrástla. Je o 90 mm dlhšia a o 45 mm širšia. Na rázvore pribudlo takmer jedenásť centimetrov. V porovnaní s novou Octaviou sú však rozmery zhodné. To, čo ich odlišuje, je objem kufra. Kombík Octavia III prináša už v základnom usporiadaní, teda po spodný okraj okien, rekordných 610 litrov pre batožiny. To je síce len o päť litrov viac ako v minulosti, no stále hodnota, na ktorú sa nechytá konkurencia v nižšej strednej triede, ale ani väčšina vozidiel o stupeň vyššej kategórie. Octavia Combi teda poráža nielen Ford Focus Combi či Opel Astra Sports Tourer, ale aj Ford Mondeo, Opel Insignia, či Volkswagen Passat. Výnimkou je len Škoda Super, ktorá však rozmermi inklinuje takmer do vyššej strednej triedy.

Tento náskok je ešte evidentnejší po sklopení zadných sedadiel, keď vzrastie využiteľný objem až na 1 740 litrov, čo je o 85 viac, ako mala Octavia Combi druhej generácie. Jediným rivalom Octavie je Ford Mondeo Combi s karosériou dlhšou o 18 centimetrov. K tomu všetkému pridáva Škoda niekoľko nových praktických prvkov. Napríklad sklápanie zadných operadiel tiahlom priamo v batožinovom priestore, polohovateľnú dvojitú podlahu, v ktorej je miesto na kazetu s roletkou, a dokonca aj priečny strešný nosič. S dlhými predmetmi si dokáže poradiť vďaka sklápaniu operadla sedadla spolujazdca.

Sympatické je, že napriek rekordným úžitkovým vlastnostiam si kombi zachováva elegantné línie a zadným cestujúcim prináša dokonca viac priestorového komfortu ako v minulosti. Pred kolenami zadných pasažierov zostáva voľných 73 mm, čo je podľa Škody špičková hodnota v segmente.

Novinkou má byť dvojitá podlaha či sklápanie... Foto: Škoda
Škoda Octavia Combi Novinkou má byť dvojitá podlaha či sklápanie zadných operadiel priamo z kufra.

Paletu motorov siahajúcich od agregátov 1.2 TSI (66 kW) a 1.6 TDI (77 kW) až po najvýkonnejšie motorizácie 1.8 TSI (132 kW) a 2.0 TDI (103 kW) preberá Combi z liftbacku. To platí aj o manuálnych a dvojspojkových prevodovkách DSG. Najúspornejšou verziou sa stane opäť Octavia Combi 1.6 TDI GreenLine so spotrebou len 3,4 litra nafty.

Technologickou novinkou bude pohon 4×4, s ktorým sa pre liftback vôbec nepočíta. Octavia Combi 4×4 bude ťažiť nielen z najnovšej elektrohydraulickej spojky Haldex piatej generácie, ale aj viacprvkovej zadnej nápravy, ktorá je pri liftbackoch vyhradená zatiaľ len najsilnejšej benzínovej motorizácii 1.8 TSI.

Do predaja na našom trhu sa nové mladoboleslavské kombi chystá na prelome mája a júna.

8 debata chyba
Články podľa značiek