Podobne to už pred rokmi urobil Volkswagen so svojím Multivanom odvodeným z Caravelly. Tourneo Custom je postavené na úplne novej podvozkovej platforme, ktorá by mu mala priniesť jazdné vlastnosti a komfort osobných áut. Preto neprekvapuje vyslovene civilný vzhľad inšpirovaný osobnými modelmi Fordu vrátane hexagonálnej masky či nasadenie najnovších asistenčných systémov, ktoré sa v doteraz v dodávkach neobjavovali, akým je napríklad sledovanie únavy vodiča (Drive Alert), udržiavanie v jazdnom pruhu (Lane Keeping Alert) či cúvacia kamera.
Vybavenie môže tiež obsahovať komunikačný systém Sync, umožňujúci pripojenie mobilných telefónov a hudobných prehrávačov a ich hlasové ovládanie. Popri tom Tourneo Custom nezabúda na variabilitu, ktorou prekonáva osobné MPV Ford Galaxy či S-Max. Interiér ponúkne totiž osem alebo až deväť miest v troch radoch. Dva zadné pozostávajú zo šiestich samostatných sklopných a demontovateľných sedadiel. Okrem toho budú na výber dve dĺžky rázvorov s karosériou dlhou 4,97 alebo 5,34 metra.
Pod kapotou sa objaví zlepšená verzia turbodiesela 2.2 Duratorq TDCi vo výkonových verziách 74, 92 alebo 114 kW so sériovým stop-štart systémom. Priemerná spotreba so 6-stupňovou prevodovkou tak klesla na 6,9 litra nafty na 100 km.
Výroba Tournea Custom sa rozbehne v polovici roka. Zakrátko k nemu pribudne aj nová generácia Transitu. Do roku 2014 chce totiž Ford kompletne modernizovať svoju paletu úžitkových automobilov.