Vývoj nového deväťstupňového automatu spoločnosťou ZF bol medializovaný už dlhší čas, tentoraz sa však dielo nemeckej konštruktérskej spoločnosti presúva do prvého sériového SUV, ktorým je Range Rover Evoque. Je zaujímavé, že prevodovka ZF 9HP bola primárne konštruovaná pre priečne uložené agregáty (stupňuje to nároky na jej kompaktnú konštrukciu). Neprekvapí preto, že v porovnaní s doterajšou šesťstupňovou automatickou prevodovkou je nový automat údajne o 7,5 kg ľahší a len o 6 mm dlhší.
V oficiálnej správe sa uvádza, že prevodovka dostane výrazne kratší prvý prevodový stupeň slúžiaci len na rozjazdy s ťažkým prívesom alebo jazdu v teréne, čo pravdepodobne znamená, že pri normálnych rozjazdoch prvý prevodový stupeň automat preskočí a rozbiehať sa bude rovno z dvojky. Nikde sa však neudáva, vďaka čomu došlo pri náraste rozmerov k úspore hmotnosti. Zaujímavý by bol najmä údaj o množstve prevodového oleja a informácie o životnosti náplne. Práve tieto údaje totiž stále rozhodujú nielen o životnosti prevodovky, ale aj o komforte radenia a nákladoch na jej neskorší servis.