Renault Fluence predbieha Mégane

Lacný sedan vyrábaný v tureckej Burse dostal nielen atraktívnejší vzhľad, ale aj modernejšiu techniku. Z Mégane si napríklad „požičal“ špičkový motor 1.6 dCi Energy aj dvojspojkovú prevodovku EDC.

18.03.2013 06:41
Renault Fluence Foto:
Nová predná maska a la „Dezir“ a znížené prahy vytvorili z inovovaného Fluence jeden z najelegantnejších sedanov nižšej strednej triedy.
debata (33)

Renaultom Fluence, predstaveným v roku 2009, trafila francúzska automobilka priamo do čierneho. Filozofia elegantného a slušne vybaveného sedanu za prístupnú cenu zabrala v mnohých krajinách, najmä strednej a východnej Európy, Slovensko nevynímajúc. Za tri roky kariéry si našiel viac ako 255 000 majiteľov. Dnes prišiel čas na facelift, ktorý má zvýšiť jeho imidž.

Lacný sedan vyrábaný v tureckej Burse dostal totiž nielen atraktívnejší vzhľad, ale aj modernejšiu techniku. Z Mégane si napríklad „požičal“ špičkový motor 1.6 dCi Energy aj dvojspojkovú prevodovku EDC. Ale rozhraním R-Link ho dokonca prekonáva.

Hoci je Fluence vo firemnej hierarchii situovaný stále pod Mégane, facelift mu priniesol novú prednú masku a’la „Dezir“, zdobiacu zatiaľ len nové Clio a inovovaný Scénic. Mégane si na ňu bude musieť paradoxne ešte počkať. Spolu s ňou dostal aj prepracované svetlá so šošovkovou optikou a efektným čiernym pozadím. Viac športovej elegancie mu prináša nárazník so širokým sacím otvorom a dvojicou hmlových svetiel lemovaných chrómom. Tu sa našlo miesto aj pre módne denné LED svetlá. Bočná silueta sa síce nezmenila, no k dynamike výrazu prispel nový dizajn diskov kolies a prah znížený o 20 milimetrov. Facelift uzatvárajú užšie profilované zadné svetlá a ponuka štyroch nových farieb karosérie.

Rozmery
Dĺžka/šírka/výška (mm) 4618/1809/1479
Rázvor náprav (mm) 2702
Objem kufra/nádrže (l) 530/60

Ani interiér neostal bez zmien. Objavuje sa tu napríklad nový prístrojový panel z Mégane, nahrádzajúci klasický rýchlomer digitálnym, no najmä nové multimediálne rozhranie R-Link so 7-palcovým dotykovým displejom. Kým v novom Cliu je umiestnený priamo na stredovej konzole, vo Fluence ostal na menej prístupnom mieste pôvodného displeja navigácie v centre palubnej dosky. Aj preto sa za jazdy väčšina jeho funkcií ovláda na čelnej strane rádia. Až po zastavení má vodič prístup k celému menu obsahujúcemu funkcie navigácie TomTom, audiosústavy či komunikácie a internetu. Neskôr umožní R-Link prístup do takzvaného R-Link Store, čo je katalóg automobilových aplikácií. Vodič si tak môže stiahnuť napríklad aplikácie súvisiace s dopravnými informáciami alebo počasím.

Po prvýkrát sa na palube Fluence objavuje elektrická parkovacia brzda, asistent rozjazdu do kopca a nový parkovací asistent s ôsmimi senzormi prepojený s displejom digitálneho rýchlomera. V sérii každej verzie bude tempomat s obmedzovačom rýchlosti. Bohužiaľ bezpečnostný štandard Fluence nezvyšuje. Stabilizačný systém ESP a hlavové airbagy sú súčasťou vybavenia až od druhého stupňa Expression. Ponuka motorov Fluence obsahuje jednu benzínovú a štyri dieselové motorizácie. Najväčšou novinkou pod kapotou je dieselový 4-valec 1,6 dCi z nového radu motorov Energy. Výkonom 96 kW je vôbec najsilnejším naftovým motorom vo svojej objemovej kategórii. Pritom ponúka vďaka viacerým úsporným opatreniam nízku spotrebu paliva. Využíva napríklad studenú recirkuláciu výfukových plynov a olejové čerpadlo s variabilným prietokom. Stop-štart systém však ostáva doménou Mégane.

Fluence 1.6 dCi v spojení so 6-stupňovou manuálnou alebo automatickou dvojspojkovou prevodovkou akceleruje na stovku pod desať sekúnd a spotrebuje priemerne len 4,6 litra nafty. Šesťstupňovú prevodovku má aj inovovaný menší diesel 1.5 dCi (81 kW). Jeho slabšia verzia s výkonom 66 kW a známy benzínový motor 1.6 16V (81 kW) je štandardne kombinovaný s 5-stupňovým manuálom.

Podvozok preberá Fluence bez zmien od svojho predchodcu. Prednú nápravu pseudo McPherson dopĺňa jednoduchá zadná vlečná náprava.

Nový Fluence predstavil Renault vo svetovej premiére na autosalóne v Istanbule. Je to logické. Hoci bude tento globálny model schádzať aj naďalej z výrobných liniek závodov v Rusku, Argentíne či Indii, jeho hlavným produkčným miestom pre Európu zostáva turecká Bursa. Na slovenský trh dorazil vynovený Fluence koncom februára. Za základnú verziu 1.6 16V Authentique bez ESP zaplatia zákazníci 10 990 eur, najlacnejší diesel 1.5 dCi Expression stojí o 2100 eur viac. Škoda Rapid má teda silného súpera.

Technické údaje
Motor 1.6 16V 1.5 dCi 90 1.5 dCi 110 1.6 dCi 130
Zdvihový objem (ccm) 1598 1461 1461 1598
Max. výkon (kW/ot.) 81/6000 66/4000 81/4000 96/4000
Max. krút. moment (Nm/ot.) 151/4250 200/1750 240/1750 320/1750
Prevodovka 5M 5M 6A 6A
Max. rýchlosť (km/h) 185 180 185 200
0 – 100 km/h (s) 11,7 13,0 11,0 9,8
Spotreba na 100 km (l) 6,8 4,4 4,6 4,6
Renault Fluence
Renault Fluence
+6Renault Fluence
33 debata chyba
Články podľa značiek