Šesťvalcové motory modelu Mercedes-Benz GL budú namiesto doterajších hliníkových úchytov držať na svojom mieste úchyty z plastu zvaného Ultramid. Práve permanentná vysoká záťaž (vysoké ohybové momenty) tejto súčiastky bola dôvodom, prečo boli úchyty doteraz z hliníka. Mechanické vlastnosti materiálu Ultramid však dovoľujú jeho nasadenie aj v náročných podmienkach uzavretého motorového priestoru. Nový materiál odoláva vysokým teplotám, sám sa nerozpaľuje tak ako hliník, takže spôsobuje menšie zahrievanie priestoru okolo seba a zároveň účinnejšie tlmí prenos akustických rázov z motora do skeletu karosérie. Prínosom novej súčiastky je aj jej nižšia hmotnosť (v porovnaní s hliníkom až o 30 %).
Blíži sa doba plastových úchytov motorov
Plastový úchyt motora spoločnosti BASF našiel reálne uplatnenie. Vo svojich autách ho začína ako prvý používať Mercedes-Benz.
Foto: BASF