Miesto premiéry New York nebolo vybrané náhodne. Práve New York je totiž mestom s najväčšou koncentráciou Range Roverov. O pokračovaní kariéry menšieho derivátu vlajkovej lode nebolo najmenších pochybností. Krok do neznáma, keď v roku 2005 Land Rover uviedol Sport na trh, sa rozhodne vyplatil. Celkovo predal neuveriteľných 380 000 kusov.
Novinka sa technicky opäť opiera o veľký Range Rover. Aj preto má karosériu vyrobenú z ľahkého hliníka. Zhodných je však len 25 % dielov. Pohotovostná hmotnosť Sportu tak medzigeneračne klesla o neuveriteľných 420 kg. Základná verzia štartuje na 2115 kg, v porovnaní s 2535 kg v minulej generácii. Pritom je nový Sport väčší. Do dĺžky pribudlo šesť a na rázvore 18 centimetrov (4850 mm). Aj preto, že tentoraz ponúkne sedemmiestny interiér, podobne ako lacnejší Land Rover Discovery. To napriek tomu, že v porovnaní s veľkým Range Roverom je stále o 15 centimetrov kratší.
Novinky sú aj pod kapotou. Základný dieselový 6-valec 3.0 TDV6 (190 kW) nedoplní totiž spočiatku veľký naftový 8-valec 4.4 SDV8, ale silnejšia verzia 6-valca 3.0 SDV6 s výkonom 215 kW. Chýbať nebudú ani benzínové motory. Nový kompresorový 6-valec 3.0 V6 Supercharged (250 kW) a silnejší 5.0 V8 Supercharged (385 kW), ktorý spraví zo Sportu najrýchlejší Range Rover všetkých čias. Na stovku bude šprintovať za päť sekúnd. Navyše sa chystá hybrid a najlacnejšia 4-valcová verzia, ktorá by mala hmotnosť Sportu zraziť pod dve tony. Všetky motorizácie budú používať 8-stupňové automatické prevodovky. Spolu s nižším aerodynamickým odporom a nižšou hmotnosťou sa postarajú o významnú redukciu spotreby. V rozmedzí od 16 do 24 percent.
Samozrejmosťou bude systém Terrain Response pohonu štyroch kolies, adaptívne tlmiče či príplatkové pneumatické pruženie a aktívne stabilizátory zamedzujúce náklonom karosérie. Na európsky trh sa nový Range Rover Sport dostane začiatkom jesene.