Šanghaj zvyšuje prestíž

Analytici odhadujú, že do roku 2020 by mala Čína ročne „nasať“ až neuveriteľných 20 miliónov nových osobných áut. Nie div, že z autosalónu v Šanghaji sa stáva jedna z najvplyvnejších automobilových výstav planéty.

06.05.2013 06:59
SMS Foto:
Čína ostáva pre automobilových výrobcov stále veľkým lákadlom.
debata (1)

Od roku 2009 je Čína najväčším automobilovým trhom sveta. No v posledných dvoch rokoch sa vývoj mierne spomalil. Kým do roku 2011 bolo zvykom, že rastie v dvojciferných číslach, roku 2011 to bolo len o 2,5 a vlani približne len o šesť percent. Dôvodom je nielen spomalenie rastu čínskej ekonomiky, ale aj štátne reštrikcie. Čína totiž z ekologických dôvodov obmedzuje nákup áut vo veľkých mestských aglomeráciách a navyše zrušila dotácie na nákup nových vozidiel nižších tried. To však nič nemení na fakte, že ostáva pre automobilových výrobcov stále veľkým lákadlom. Veď vlani sa tu predalo 14 682 215 kusov osobných vozidiel. Len česká Škoda, ktorá je na tamojšom trhu v podstate nováčikom, tu minulý rok umiestnila takmer 236 000 vozidiel a celý koncern Volkswagen tu vyrobil vyše 2,6 milióna áut. Nedarilo sa však všetkým. Výrazné poklesy zaznamenali napríklad Honda a Nissan. Súvisí to aj s rastúcou popularitou a kvalitou domácich výrobcov.

Analytici odhadujú, že do roku 2020 by mala Čína ročne „nasať“ až neuveriteľných 20 miliónov nových osobných áut. Nie div, že z autosalónu v Šanghaji sa stáva jedna z najvplyvnejších automobilových výstav planéty. Nie inak to bolo tento rok, keď otvoril brány jej 15. ročník. V porovnaní s tým predchádzajúcim z roku 2011 bol opäť bohatší na premiéry najrenomovanejších automobilových výrobcov, nevynímajúc Mercedes-Benz, BMW, Maserati či Rolls-Royce. Samozrejme, nechýbali ani kompaktné sedany segmentu C, ktoré sú v Číne extrémne populárne a na celkovom odbyte tvoria až štvrtinový podiel. Zvýšil sa aj počet konceptov, ktoré sú lakmusovým papierikom autority každého zo svetových autosalónov. Mnohé z ich však už vznikali priamo v Číne. Napríklad Buick Riviera.

Pikantériou autosalónu sú už tradične čínske plagiáty renomovaných európskych či japonských modelov. My sme pre vás vybrali osemnásť najzaujímavejších premiér, ktoré majú dosah aj na európsky trh alebo súvisia s aktivitou známych automobiliek v „Ríši stredu“.

Najpredávanejšie modely v Číne (2013)
1. Buick Excelle
2. Chevrolet Sail
3. VW Jetta
4. Chverolet Cruze
5. Ford Focus
6. VW Passat
7. VW Bora
8. Hyundai Elantra
9. VW Lavida
10. Hyundai Verna
11. VW Tiguan
12. Honda CR-V
13. Nissan Tiida
14. Toyota Corolla
15. Buick Excelle XT/GT
16. Nissan Sunny
17. VW Sagitar
18. VW Magotan
19. Toyota Camry
20. FAW Xiali N3/N5
21. Audi A6L
22. Škoda Octavia
23. Toyota Corolla EX
24. Kia K2
25. BYD F3
26. Cherry QQ
27. Nissan Sylphy
28. Great Wall Voleex C30
29. Great Wall Haval H3/H5
30. Nissan Qashqai
31. Volkswagen Golf
32. Emgrand EC7
33. Toyota RAV4
34. Volkswagen Polo
35. VW Santana Vista
36. Nissan Lavida
37. Volkswagen Santana
38. Honda Accord
39. Honda City
40. Chery Tigo
41. Nissan Teana
42. Audi A4L
43. Citroën C-Quarte
44. Hyundai Sonata
45. BMW 5 long
46. Honda Civic
47. Kia Forte Furuidi
48. Audi Q5
49. Hyundai ix35
50. BYD S6
51. Buick LaCrosse
52. Mazda6
53. Toyota Highlander
54. Hyundai Elantra
55. Great Wall Haval H6
56. Buick Regal
57. ChangAn Benben Mini
58. JAC Heyue/Heyue RS
59. Toyota Reiz
60. Chery Fulwin 2
61. Dongfeng Future
62. Kia Sportage R
63. Soueast V3 Lingyue
64. BYD L3
65. Suzuki Beidouxing
66. Baojun 630
67. Buick GL8
68. Roewe 350
69. Dongfeng Joyear
70. Haima Family
71. Ford Mondeo
72. Peugeot 308
73. Gleagle King Kong
74. Citroen C-Elysée
75. Chevrolet Aveo
76. Gleagle Freedom Ship
77. Suzuki Alto
78. Chery E5
79. JAC Refine
80. Ford Fiesta
81. Mazda3 Xingcheng
82. Dongfeng Fengshan
83. Zotye
84. Shanghai Englon SC7
85. FAW Besturn B50
86. Hyundai Tucson
87. Kia K5
88. Suzuki SX4
89. Peugeot 408
90. ChangAn CX20
91. Lifan 620
92. Skoda Fabia
93. BYD F0
94. Kia Sportage
95. Skoda Superb
96. Suzuki Swift
97. Brilliance Junjie
98. Honda Fit
99. Chevrolet Spark
100. Lifan 520/520i
101. Suzuki Lingyang
102. VW Touran
103. ChangAn Yuexiang
104. Roewe 550
105. MG 3
106. Brilliance V5
107. BYD G6
108. FAW Xenia S80/M80
109. Peugeot 307
110. Kia Cerato
111. Honda Crosstour
112. VW CC
113. BYD G3
114. Mercedes E-Klasse L
115. Gleagle Panda/GX2
116. Great Wall Voleex C50
117. Citroen C5
118. Chevrolet Malibu
119. JAC Tongyue
120. Lifan X60
Rebríček značiek na čínskom trhu (2012)
Poradie počet ks
1. VW 2 050 193
2. Wuiling 1 212 277
3. Hyundai 855 996
4. Nissan 751 509
5. Changan 748 279
6. Toyota 745 566
7. Chevrolet 704 857
8. Buick 700 007
9. Honda 587 415
10. Chery 556 993
11. Great Wall 487 370
12. Kia 480 566
13. BYD 456 056
14. Ford 418 501
15. Dongfeng 418 226
16. Audi 328 700
17. Suzuki 253 471
18. Škoda 230 003
19. Citroën 223 801
20. Peugeot 216 227
Najväčší výrobcovia v Číne (2012)
1. VW Group 2 633 044
– Volkswagen 2 069 130
– Škoda 230 481
– Audi 333 433
2. GM Group 1 388 639
– Buick 677 272
– Cadillac 6 564
– Chevrolet 704 821
3. Honda (Guangzhou) 574 579
4. Hyundai Group 1 340 575
– Hyundai 855 307
– Kia (Dongfeng Yueda) 485 266
5. Nissan (Fengshen) 731 986
6. Chery 530 219
7. Gelly Group 500 177
– Gelly 494 648
– Volvo 5 529
8. BYD 459 371
9. PSA Group 443 463
– Citroën 217 354
– Peugeot 226 109
10. Great WALL 487 695
11. Ford 420 914
12. Gangg An 272 866
– Changhe 3 379
– Gnag An 211 787
– Hafei 31 766
– Jangling 12 566
– Landwind 13 368
14. Suzuki 250 007
15. Saic (Roewe, MG) 195 683
13. Faw-Tianjin 181 305
14.Faw-Hamma 179 764
15. Mazda 178 161
16. Brilliance Jinbei 169 884
17. JAC(Jianghuam) 146 820
18. Lifan 157 894
19. BMW 150 052
20. Dongfeng 117 567
21. Zotye 111 452
22. Mercedes-Benz 96 839
23. Soueast (Donghan) 81 194
24. Faw Hongoy 74 695
25. Baojun 70 183
26. Proton 56 194
27. Huatai 34 717
28. Mitsubishi 29 961
29. Ecerus 23 881
30. Zengzhou-Nissan 20 894
31. Changfeng 13 360
1 debata chyba
Články podľa značiek