Druhý facelift priniesol Scénicu a Grand Scénicu najmä novú prednú masku. Horizontála štrbina s centrálne umiestneným znakom ho má zaradiť po boku Clia, Twinga a Fluence do novej rodiny Renaultov. Inak sa toho v exteriéri príliš nezmenilo. Pribudlo len viac chrómu, denné LED svetlá či reštylizované disky kolies. Hlavnou zmenou v interiéri je použitie nového rozhrania R-Link, ktoré sa však v porovnaní s Cliom neovláda len dotykovým displejom, ale aj joystickom.
To najdôležitejšie sa ukrýva pod kapotou. V službách Scénicu sa objavujú teraz už tri úsporné agregáty radu Energy. Úplným nováčikom je benzínový 4-valec 1.2 TCe 130 Energy odvodený od slabšej verzie 115 Energy. Technici ho vyladili až na 96 kW, čo znamená že je vo svojej objemovej triede najsilnejším zástupcom. Dostal sa tak na výkonovú úroveň pôvodného motora 1.4 TCe 130, ktorý nahradí. A čo viac, v porovnaní s ním ponúka krútiaci moment vyšší až o 15 Nm (205 Nm). Pritom dosahuje svoje maximum už pri 2000 otáčkach, čo je 250 nižšie než predtým.
Súčasne s inováciou sa Renault rozhodol oprášiť slávu legendárneho Scénicu RX4. Tentoraz však bez pohonu oboch náprav. Verzia Xmod, odvodená z krátkeho Scénicu, však dostala plastovú ochranu podvozka, o čosi vyššiu svetlú výšku, ktorá jej umožní lepšiu prejazdnosť v ľahšom teréne, no najmä nový systém Grip Xtend. Ten má zastúpiť pohon 4×4 pomocou riadenej trakcie predných kolies. Disponuje troma režimami. Road mode je určený pre bežné cesty, Loos Ground pre nespevnené povrchy a Expert mode pomáha vodičovi udržiavať rýchlosť a stabilitu počas prudkého klesania. Režimy volí vodič otočným ovládačom na palubnej doske. V druhom a treťom režime upravuje systém záber kolies pomocou zmeny krútiaceho momentu motora a rozdelením brzdného účinku, čím umožňuje zvýšiť preklz kolies.
Scénicu Xmod pomáhajú aj špeciálne univerzálne pneumatiky M+S so zlepšeným záberom na piesku, blate či snehu.