Testovacia flotila troch prototypov premáva od začiatku mája vo švédskom Göteborgu. Cieľom je získať skúsenosti z reálnej prevádzky. V porovnaní s hybridnými autobusmi má dobíjateľná plug-in hybridná verzia výhodu väčšej zásoby batérií, a teda aj väčšieho množstva uskladnenej elektrickej energie. Tú môže využiť počas akcelerácie alebo ju použiť pre čisto elektrickú prevádzku, napríklad v centrách miest. S plne nabitými batériami dokáže takýto autobus prejsť bez pomoci dieselového motora približne sedem kilometrov.

S touto technológiu má Volvo veľké plány. Veď kým hybridný autobus dokáže zredukovať spotrebu v porovnaní s bežným autobusom približne o 30¤%, plug-in hybrid má potenciál ušetriť až 75 či dokonca 85¤% paliva. Volvo tiež tvrdí, že ak by sa namiesto klasickej nafty použila bionafta, klesli by emisie oxidu uhličitého o celých 90 %!
Plug-in hybridný autobus Volvo je odvodený z hybridného modelu 7900 s 5-litrovým dieselovým motorom a elektromotorom, ktorému dodávajú energiu moderné li-ion batérie. Navonok sa však odlišuje strešným pantografom, podobným aký majú trolejbusy. Ten slúži na dobíjane batérií na konečných staniciach. Celá operácia, pri ktorej sa majú dobiť na 100 % kapacity, nemá trvať dlhšie ako desať minút. S výrobou sa však Volvo ešte neponáhľa. Tvrdí, že vývoj si vyžiada ešte niekoľko rokov. Preto nasadí do skúšobnej prevádzky budúci rok ďalších osem kusov.