Novinku poháňa preplňovaný vidlicový 8-valec s objemom 5,5 litra. Medzigeneračne sa posilnil o 30 kW na konečných 430. Krútiaci moment sa vyšplhal k hranici 900 Nm, čo zodpovedá pôvodnej verzii S63 AMG s príplatkovým balíkom Performance.
Aby bolo možné túto energiu preniesť na asfalt, ponúka Mercedes po prvý raz v triede S AMG aj pohon oboch náprav 4Matic, aj keď len pre predĺženú verziu Long. Práve lepšia trakcia umožnila skrátiť šprint na stovku na nepredstaviteľné štyri sekundy. To je o 0,4 sekundy menej, než potrebujú verzie so zadným náhonom. No aj tie dokážu dynamikou súťažiť s pôvodne najvýkonnejšou 12-valcovou verziou S65 AMG.
Trik spočíva nielen vo zvýšení výkonu, ale aj v redukcii hmotnosti. Nové S 63 AMG je totiž ľahšie o 100 kg. Postarala sa o to napríklad kompaktná li-ion batéria, šetriaca 20 kg hmotnosti, ale aj hliníkové panely karosérie, kované disky či dokonca také maličkosti ako karbónový držiak rezervného kolesa. Nové S 63 AMG je pritom úspornejšie. Normovaná spotreba klesla z 10,5 na 10,1 litra benzínu na sto kilometrov.
O vzrušujúcu atmosféru v interiéri sa starajú akustické klapky vo výfukovom potrubí, ako aj digitálny rýchlomer s virtuálnou stupnicou do 330 km/h.
Na ceste drží túto šelmu špeciálne vyladený podvozok Airmatic a príplatkový Magic Body Control s proaktívnymi tlmičmi.
Predaj by mal odštartovať v septembri. Cena v Nemecku začína na 149 880 eurách.