Bude to veľká zmena. Nový Hyundai i10 bol totiž na rozdiel od svojho predchodcu vyvinutý v európskom technickom centre kórejskej automobilky v nemeckom Russelsheime. Podobne ako väčšina súčasných európskych modelov Hyundaia, úspešný i30 a i40 nevynímajúc. Prispôsobený bol teda vkusu a nárokom európskych zákazníkov.
Vozidlo stojí na úplne novej podlahovej platforme s rázvorom predĺženým o päť milimetrov (2 385 mm). Zmeny vonkajších rozmerov sú však výraznejšie. Do dĺžky pribudlo 80 a do šírky 65 mm. Naopak, strecha klesla o 50 mm nižšie. Hyundai i10 bude teda dlhý 3 665, široký 1 660 a vysoký 1 490 mm.
Nový dizajn sa vyznačuje oveľa dynamickejšími líniami. Ani sa niet čomu čudovať. Šéf dizajnu európskej divízie Hyundaia, Thomas Burkle, pracoval pôvodne pre BMW. Predná partia so 6-uholníkovou maskou evokuje športové kupé Veloster. Stúpajúca línia bočných okien zasahujúca až zadného stĺpika zas tak trochu pripomína Mercedes-Benz triedy A prvej generácie.
Hyundai sľubuje najpriestrannejší interiér vo svojej triede, čo dokladuje údajom kombinovaného priestoru pre nohy predných a zadných pasažierov. Ten dosahuje hodnotu 1 890 mm. Spolu s interiérom narástol aj kufor. Má objem 252 litrov, čo je o 10 % viac ako v minulosti.
Dizajn kabíny je zatiaľ tajomstvom, no Hyundai sľubuje nasadenie výrazne kvalitnejších materiálov a najmä vybavenia, ktoré je typické skôr pre vozidlá vyšších segmentov. V ponuke má byť tempomat, automatická klimatizácia a dokonca vyhrievaný volant. V bezpečnostnom portfóliu nájdeme sériový stabilizačný systém ESP.
Nový podvozok má prepracované uloženie zadných tlmičov, ktoré má zlepšiť reakcie zadnej nápravy na rôznych povrchoch.
O motoroch nepadlo v tlačovej správe zatiaľ ani slovo. Očakáva sa však, že pod kapotou i10 má debutovať preplňovaný benzínový 3-valec 1,0 TCI s výkonom 78 kW a krútiacim momentom 137 Nm.
Výrobu i10 zabezpečí od septembra turecký závod HAOS v meste Izmit, kde už z liniek schádza väčší model i20. Svetovú premiéru si kórejská novinka odbije na septembrovom autosalóne vo Frankfurte, kde sa dozvieme ďalšie podrobnosti.