Hyundai zverejnil prvé snímky modelu i10

Po šiestich rokoch výroby a jednej modernizácii nahrádza Hyundai najmenší model i10 novou generáciou. Vyrábať sa bude v Turecku.

08.08.2013 06:00
Hyundai i10 2014 Foto:
Na dizajne nového Hyundaia i10 sa podpísal šéfdizajnér európskej divízie Hyundaia Thomas Burkle, ktorý predtým pracoval pre BMW.
debata (4)

Bude to veľká zmena. Nový Hyundai i10 bol totiž na rozdiel od svojho predchodcu vyvinutý v európskom technickom centre kórejskej automobilky v nemeckom Russelsheime. Podobne ako väčšina súčasných európskych modelov Hyundaia, úspešný i30 a i40 nevynímajúc. Prispôsobený bol teda vkusu a nárokom európskych zákazníkov.

Vozidlo stojí na úplne novej podlahovej platforme s rázvorom predĺženým o päť milimetrov (2 385 mm). Zmeny vonkajších rozmerov sú však výraznejšie. Do dĺžky pribudlo 80 a do šírky 65 mm. Naopak, strecha klesla o 50 mm nižšie. Hyundai i10 bude teda dlhý 3 665, široký 1 660 a vysoký 1 490 mm.

V porovnaní s predchádzajúcou generáciou bude... Foto: Hyundai
Hyundai i10 2014 V porovnaní s predchádzajúcou generáciou bude nový Hyundai i10 o 80 mm dlhší, o 65 mm širší a 50 mm nižší.

Nový dizajn sa vyznačuje oveľa dynamickejšími líniami. Ani sa niet čomu čudovať. Šéf dizajnu európskej divízie Hyundaia, Thomas Burkle, pracoval pôvodne pre BMW. Predná partia so 6-uholníkovou maskou evokuje športové kupé Veloster. Stúpajúca línia bočných okien zasahujúca až zadného stĺpika zas tak trochu pripomína Mercedes-Benz triedy A prvej generácie.

Hyundai sľubuje najpriestrannejší interiér vo svojej triede, čo dokladuje údajom kombinovaného priestoru pre nohy predných a zadných pasažierov. Ten dosahuje hodnotu 1 890 mm. Spolu s interiérom narástol aj kufor. Má objem 252 litrov, čo je o 10 % viac ako v minulosti.

Dizajn kabíny je zatiaľ tajomstvom, no Hyundai sľubuje nasadenie výrazne kvalitnejších materiálov a najmä vybavenia, ktoré je typické skôr pre vozidlá vyšších segmentov. V ponuke má byť tempomat, automatická klimatizácia a dokonca vyhrievaný volant. V bezpečnostnom portfóliu nájdeme sériový stabilizačný systém ESP.

Pod zadným vekom pribudlo 27 litrov pre... Foto: Hyundai
Hyundai i10 2014 Pod zadným vekom pribudlo 27 litrov pre batožiny. Celkový objem kufra je 252 litrov.

Nový podvozok má prepracované uloženie zadných tlmičov, ktoré má zlepšiť reakcie zadnej nápravy na rôznych povrchoch.

O motoroch nepadlo v tlačovej správe zatiaľ ani slovo. Očakáva sa však, že pod kapotou i10 má debutovať preplňovaný benzínový 3-valec 1,0 TCI s výkonom 78 kW a krútiacim momentom 137 Nm.

Výrobu i10 zabezpečí od septembra turecký závod HAOS v meste Izmit, kde už z liniek schádza väčší model i20. Svetovú premiéru si kórejská novinka odbije na septembrovom autosalóne vo Frankfurte, kde sa dozvieme ďalšie podrobnosti.

4 debata chyba
Viac na túto tému: #Hyundai #i10 #nová generácia
Články podľa značiek