Opel plní svoj sľub. Do roku 2016 chce predstaviť celkovo 13 nových agregátov. Po nových preplňovaných benzínových 4-valcoch je na rade úsporný trojvalec 1,0 SIDI.
Nový litrový zážihový agregát má v ponuke nahradiť atmosférický štvorvalec s objemom 1,6 litra. Jeho výhodou bude vyššia účinnosť, a teda aj nižšia spotreba paliva.
Do vienka dostal 4-ventilovú techniku s variabilným časovaním, vodou chladené turbodúchadlo aj priame vstrekovanie paliva. Blok valcov je vyrobený z ľahkého hliníka a podobne ako pri konkurenčnom motore od Fordu je výfukové potrubie integrálnou súčasťou hliníkovej hlavy valcov.
O zníženie vibrácií sa stará vyvažovací hriadeľ v olejovom kúpeli a o potlačenie hluku zas špeciálne kryty motora. Opel tvrdí, že jeho novinka je tichšia než pôvodný atmosférický 4-valec.
A bude aj výkonnejšia. Ponúkne 85 kW a vysoký krútiaci moment 166 Nm v rozsahu od 1 800 do 4 700 otáčok za minútu. Asistovať jej bude 6-stupňová manuálna prevodovka, ktorá váži len 37 kg.
Motor 1,0 SIDI predstaví Opel pod kapotou malého Adama na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom.