Špekulácie môžeme nechať bokom. Dôvod, prečo Opel v prvých informáciách o Monze nespomínal slovíčko „kupé“, hoci výška 1,3 metra aj názov evokujúci luxusné GT, vyrábané v rokoch 1977 až 1986, tomu nasvedčovali, spočíva v tom, že Monza nie je celkom kupé. Takmer 4,7 metra dlhá štúdia má síce splývavú siluetu okien aj extrémne nízku stavbu, ale samotná strecha sa zvažuje len pozvoľne. Tak, aby aj dvaja zadní pasažieri mali dostatok priestorového komfortu.
Mohli by sme teda hovoriť skôr o triede shooting brake podľa vzoru kombi verzie Mercedesu CLS, alebo ak o kupé, tak potom o modeloch so štyrmi dverami, akými sú Porsche Panamera alebo Aston Martin Rapide. Lenže pri Monze ani to celkom neplatí. Vstup do interiéru totiž zabezpečuje dvojica obrovských krídlových dverí siahajúcich od predných až po zadné stĺpiky. Ukotvené sú pritom hlboko v streche, čo znamená, že väčšia časť strechy je vlastne ich súčasťou.
Teóriu „shooting brake“ potvrdzuje aj 500-litrový kufor a vnútorné rozmery, vraj na úrovni vozidiel strednej triedy. Tie vyčaroval Opel pomocou zníženia podlahy kokpitu až o 150 mm, ako býva zvykom.
Za futuristickým, ale pritom veľmi elegantným dizajnom nezaostáva ani elektronika na palube. Opel dal zbohom samostatným monitorom a vytvoril palubnú dosku, ktorá je vlastne celistvým displejom. Údaje sa na ňom zobrazujú pomocou osemnástich LED projektorov, pričom vodič môže meniť ich konfiguráciu. Displej slúži nielen informáciám o vozidle či navigácii, ale aj komunikácii, zábave a má aj dekoratívnu úlohu, keďže umožňuje premietanie rôznych motívov.
Monza je tiež vyzbrojená technológiou pre vzájomnú komunikáciu vozidiel Car-to-Car alebo Car-to-X, pomocou ktorých vie v predstihu reagovať na aktuálnu situáciu v premávke.
Technologická platforma Monzy je pripravená pre zástavbu rôznych druhov pohonu, no vo Frankfurte sa predstaví ako elektromobil s predĺženým dojazdom. S najväčšou pravdepodobnosťou tak ide o ďalšiu generáciu pohonu vyvíjaného pre Opel Ampera, Chevrolet Volt, ale aj pripravovaný hybridný Cadillac.
Tentoraz však namiesto 4-valca v úlohe pohonu generátora elektrickej energie použije Monza novučičký preplňovaný trojvalec 1,0 SIDI Turbo. Aby boli emisie oxidu uhličitého ešte nižšie, spaľuje namiesto benzínu CNG, teda ekologický zemný plyn.
Bližšie informácie zverejní Opel až počas premiéry Monzy vo Frankfurte nad Mohanom.