Obe novinky si odbijú spoločnú svetovú premiéru v septembri vo Frankfurte. Elektrický e-Golf bude poháňať elektromotor s výkonom 85 kW a krútiacim momentom 270 Nm. To mu umožní zrýchľovať z 0 na 100 km/h za 10,2 sekundy, pričom dosiahne maximálnu rýchlosť diaľničných 130 km/h. Kapacita batérií 24,2 kWh, umiestnených pod zadným sedadlom, by mala stačiť na prejdenie vzdialenosti 190 km.
Malý e-up! je na tom trošku horšie. O jeho pohon sa totiž stará slabší elektromotor s výkonom 60 kW a krútiacim momentom 210 Nm, s ktorým potrebuje na dosiahnutie rýchlosti 100 km/h 12,4 sekundy. Maximálna rýchlosť je tiež obmedzená na 130 km/h. Menšia zásoba batérií znamená aj kratší jazdný dosah. V tomto prípade 160 km. Na auto určené do mesta to však bohato stačí.
Obe vozidlá budú vybavené modernými li-ion akumulátormi, ktoré je možné dobiť z verejných dobíjacích staníc CCS na 80 % kapacity za približne 30 minút. Podrobnejšie informácie zverejní Volkswagen až vo Frankfurte. Týka sa to aj citlivej otázky ceny. Podľa neoficiálnych informácii by ale e-up! mal stáť v Nemecku nie príliš atraktívnych 26 900 eur, čo je viac ako trojnásobok jeho základnej ceny.
Kým e-Golf budú vyrábať v domovskej krajine Volkswagenu, elektrický up! bude schádzať z montážnych liniek bratislavského závodu VW v Devínskej novej Vsi.