Renault Mégane podstúpil ďalší facelift. Po menšom Cliu, lowcostovom sedane Fluence a Scénicu, dostane aj on prednú masku, ktorá ho zaradí do vynovenej rodiny Renaultov. To napriek tomu, že jeho dizajn pochádza ešte z čias keď štylistickému oddeleniu šéfoval Patrick Le Quément.
Plastická operácia priniesla Cliu nové nárazníky, kapotu aj predné elipsoidné hmlové svetlá. No čo je podstatné, verzie hatchback, kombi a kupé, budú mať odteraz zjednotený tvar prednej časti. Odlišovať sa budú len športové verzie GT a najmä RenaultSport (RS) so zväčšeným sacím otvorom v nárazníku, lištou evokujúcou predné krídlo monopostu F1 a reflektormi s čiernym pozadím.
O technických zmenách zatiaľ Renault nehovorí, no s najväčšou pravdepodobnosťou by sa pod kapotu inovovaného Mégane mohli dostať dva nové motory. Prvým z nich je diesel 1,6 dCi (118 kW) z novej rady Energy, vybavený dvoma turbodúchadlami. Nebolo by to až také prekvapenie, veď avízo prípravy výkonnejšej verzie tohto dieselu priniesla už štúdia Captur v roku 2011.
Druhým nováčikom by sa mohol stať preplňovaný 3-valec 0,9 TCe (66 kW), ktorý by nahradil starý atmosférický 4-valec 1,6 16v. Ponúka sa aj možnosť aplikácie silnejších preplňovaných 4-valcov 1,2 TCe (96 kW) a ostrého 1,6 TCe (132 kW). Kombinované by mohli byť s novou dvojspojkovou prevodovkou EDC.
Interiér ostáva zatiaľ tiež zahalený tajomstvom, no nebudeme ďaleko od pravdy, ak predpokladáme, že Mégane dostane novú stredovú konzolu s multimediálnym dotykovým rozhraním, ktoré už používa nové Clio, či dokonca Dacia v modeloch Lodgy a Dokker.
Inovovaný Mégane predstaví Renault vo Frankfurte nad Mohanom. Predávať sa však začne až na začiatku budúceho roka. Je teda možné, že aj napriek premiére, prezradí Renault bližšie technické špecifikácie až po uvedení na trh.