Hlavným ťahákom Citroënu vo Frankfurte bude koncept Cactus. Od reality však už nemá ďaleko. Nie je tajomstvom, že v portfóliu francúzskej automobilky má tento efektný crossover nahradiť klasický hatchback C3. Inšpirovaný je, samozrejme, úspechom sesterského Peugeotu 2008. Napokon využije jeho podvozkovú platformu.
O spätosti dvetisícosmičky a Cactusu napovedajú príbuzné rozmery. Cactus je dlhý 4 210 a vysoký 1 530 mm. Svetlá výška až 21 cm, bohatá plastová ochrana podvozku a vysoký pontón len potvrdzujú charakter crossoveru. Dizajn čerpá Cactus čiastočne z nového Citroënu C4 Picasso, čo vidno na horizontálnom rozmiestnení predných svetiel. Ako inak, tie využívajú technológiu LED a DRL. Podobne je to v zadnej časti.
Perleťovobiela štúdia si však mohla dovoliť aj niektoré výstrednosti. Koncept napríklad nemá bočné okná, zadné okná ani stredové stĺpiky. Ochranu kritických miest karosérie pred odermi zabezpečujú sivé vymeniteľné panely Airbumps. Skladajú sa z pružných vzduchových kapsúl odolných proti poškodeniu. Nájdeme ich nielen po bokoch nárazníkov, ale aj na dverách. Panoramatickú strechu tvorí špeciálne sklo s ochranným faktorom zodpovedajúcim slnečným okuliarom kategórie¤4.
Rovnako invenčný je interiér. Hlavným cieľom bolo získať viac priestoru pre vodiča a posádku. Plávajúca palubná doska uvoľnila miesto pre nohy. Na jej vrchnej časti sa nachádza odkladacia schránka. Aj preto bol airbag spolujazdca premiestnený do strechy. Prakticky všetky ovládače sú nahradené centrálnym 8-palcovým TFT displejom. Zmizla aj klasická radiaca páka. Tú tvoria len ovládače na visutej stredovej konzole. Interiér je čalúnený kombináciu modrých textílií a prírodnej ťavej kože.
Citroën prostredníctvom Cactusu opäť pripomína technológiu Hybrid Air. Tá namiesto batérií využíva na uloženie rekuperovanej energie brzdenia kompresor a stlačený vzduch v zásobníkoch. Systém je neporovnateľne lacnejší, pritom dokáže v mestskej premávke ušetriť až 45 % paliva. Kombinovaný je s bližšie nešpecifikovaným benzínovým motorom PureTech. Citroën uvádza priemernú spotrebu len tri litre na 100 km.
Kedy sa dočkáme sériovej podoby Cactusu, automobilka zatiaľ neprezradila. Mohlo by to však byť už v roku 2015.