Nový Espace nebude obyčajným MPV, požičia si totiž aj prvky typické pre triedu SUV. Pre Renault nič nové. Veď modely Scénic RX4, Avantime či Vel Satis, hoci nie príliš úspešné, už dávno ukázali záľubu Renaulta v genetických experimentoch. A nový Espace, predstavený v podobe štúdie Initiale Paris Concept, nebude výnimkou.
Štúdia lakovaná vo vyzývavej ametystovej farbe má na dĺžku 4,85 metra, čo zodpovedá formátu pôvodného predĺženého Grand Espace. Tím dizajnérov vedený Axelom Breunom, zodpovedným za koncepčné vozidlá, sa pri návrhu inšpiroval svetom architektúry a letectva. V Inatile Paris chcel spojiť luxus a prestíž prémiového sedanu s priestorom minivanu a charakterom SUV, ktoré vyjadrujú najmä obrovské 22-palcové kolesá.
Dynamický bočný profil umocňuje tvar okien, ktorý má pripomínať vtáčie pierko. Predné svetlá obopnuté dennými LED diódami dokážu vďaka pohyblivej clone napodobniť žmurknutie oka. Ani zadným svetlám pripomínajúcim tvar chvostovej plochy lietadiel s pohyblivými aerodynamickými klapkami nechýba kreativita. Panoramatická strecha tvorená plexisklom a hliníkom je samostatnou kapitolou. Je v nej totiž vygravírovaná mapa centra Paríža aj so Champs-Elysées a Seinou.
Prístup do interiéru zabezpečujú protismerne otvárajúce sa dvere. Nezavadzia tu ani stredový stĺpik a navyše sa vám pre ľahšie nastupovanie z podbehov vysunú stúpačky. Sedadlá inšpirované módnym nábytkom a uchytené k stredovému tunelu sa akoby vznášali nad podlahou. Tento efekt ešte zvýrazňujú oddelené sedáky a operadlá. Sedadlá druhého radu majú ten istý dizajn, takže ponúkajú rovnocenný komfort. Initiale Paris však skrýva ešte aj tretí rad sedadiel. Ak sa im tak dá povedať. Tvorené sú totiž pohyblivými plochami, podobne ako v staršom koncepte R-Space. Spôsob nastupovania a dizajn sedadiel má navodiť dojem súkromného "jet-u“.
Aj stredová konzola má „plávajúci“ dizajn. Zabudované sú do nej dva obrovské displeje, slúžiace na ovládanie rôznych funkcií vozidla, prehrávanie videí či získavanie informácií a komunikáciu prostredníctvom internetu. Vycibrenú atmosféru dopĺňa tmavá podlaha tvorená drevom a hliníkom, ale aj audio sústava Bose, tvorená 32 reproduktormi a digitálnym 12-kanálovým zosilňovačom.
Každý z cestujúcich má v hlavových opierkach zabudované dva reproduktory, čo znamená, že má pocit, akoby bol uprostred orchestra. O ostatné zvukové spektrum sa starajú neviditeľne zabudované reproduktory vo dverách a v palubnej doske, ale aj dva subwoofery, jeden v prednej a druhý v zadnej časti interiéru. S firmou Bose spolupracuje Renault už od roku 2009, je to však po prvýkrát, čo táto spoločnosť navrhla audio sústavu špeciálne pre koncepčný model.
To najdôležitejšie však skrýva Initiale Paris pod kapotou. Pracuje tu dlho avizovaný naftový motor 1,6 dCi 130 s dvojicou turbodúchadiel. Ich cieľom nebolo zvýšiť výkon 96 kW, ktorým patrí medzi dieselmi s týmto objemom i tak na absolútnu špičku, ale zvýšiť krútiaci moment a zlepšiť jeho priebeh v nízkych otáčkach. O to sa stará malé agilné turbodúchalo. A tak je 90 % z maxima 400 Nm, čo je o 80 viac v porovnaní s bežným motorom 1,6 dCi, k dispozícii už od 1 500 otáčok za minútu.
Až vo vyššom spektre sa dostáva k slovu veľké turbodúchadlo. O zvýšenie účinnosti sa stará aj znížené vnútorné trenie. To dosiahol Renault použitím technológie z formuly 1 – dutých oceľových piestov, namiesto hliníkových, ktoré majú väčšiu tepelnú rozťažnosť. Renault tvrdí, že jeho nový motor bude až o 25 % úspornejší. Spojený je s dvojspojkovou prevodovkou EDC.
Ďalším posolstvom parížskej štúdie je samotné označenie. Oprášená značka Initiale Paris má spočiatku definovať vrcholové verzie Renaultov a neskôr vytvoriť samostatnú modelovú líniu, ktorá by konkurovala Citroënom DS. Logo Initiale Paris však nie je rozhodne nové. Prvýkrát sa objavilo na kapote konceptu luxusného sedanu už v roku 1995, ktorý bol dielom predošlého šéfdizajnéra Renaulta . Neskôr ním Renault označoval najbohatšie vybavené Laguny či neúspešné luxusné modely Avantime a Vel Satis. Treba len dúfať, že aj nový odvážny Espace nebude mať rovnaký osud.