Honda patrí k najkonzervatívnejším automobilkám, aspoň čo sa týka atmosférických motorov. Turbo jej nebolo nikdy pochuti. Lenže časy sa menia. Posledný Civic Type-R dosahoval s dvojlitrovým atmosférickým 4-valcom síce pekných 148 kW, čo je sto koní na liter, lenže na konkurenciu to už zďaleka nestačí. Výkony hothatchov typu VW Golf R, Opel Astra OPC, Mazda 3 MPS, či Fordu Focusu ST sa nezadržateľne prehupli cez hranicu 250 koní a viac.
Bez turba už dnes teda nie je možné držať krok. A tak Honda na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom definitívne potvrdila, že nová generácia kultového Civicu Type-R dostane preplňovaný dvojliter. Má mať výkon 206 kW, teda približne 280 koní, čo by mohlo Civic Type-R vrátiť do hry. Stane sa tak však až v roku 2015. Cieľ je jasný. Dosiahnuť rekord na okruhu Nürburgring medzi sériovými prednokolkami.
V súčasnosti už Honda testuje prvé prototypy práve na tomto legendárnom nemeckom okruhu a podľa slov jazdca tímu WTTC Castrol Honda Racing, Gabriela Tarquinika, k tomu už nemá nový Type-R ďaleko. Priaznivcom klasiky pri pomyslení na turbo asi behajú zimomriavky po tele, ale bez tohto kroku by nemal Civic Type-R jednoducho budúcnosť.