Nové Mini bude opäť viac BMW

Tretiu generáciu novodobého Mini predstavia už v novembri. Automobilka uvoľňuje prvé informácie. Dostane motory od BMW, trojvalec nevynímajúc, ale aj adaptívne tlmiče.

09.10.2013 06:00
Mini-Vision Concept 2013 Foto:
Dizajn novej generácie bude vychádzať z konceptu Mini Vision. Či si zachová aj zvláštnu štruktúru skeletu sa dozvieme až v novembri.
debata

Predstavu o podobe nového Mini sme si mohli spraviť už na autosalóne vo Frankfurte, kde britská značka pod správou modrej vrtule ukázala koncept Mini Vision. Z nej bolo zrejmé, že štýl starého dobrého Mini sa ani do budúcnosti nezmení. Teraz však prichádzajú na rad prvé technické informácie a z nich vyplýva, že pod kompaktnou karosériou nezostane kameň na kameni. Mini bude totiž opäť viac BMW.

Základom novej generácie s kódovým označením F56 je úplne nová platforma UKL, využívajúca vo veľkej miere hliník. Prednú nápravu McPherson doplní vyspelé nezávislé zavesenie zadných kolies. A k tomu pridá Mini adaptívne tlmiče pracujúce v dvoch módoch – tvrdšom Sport a bežnom Comfort.

Karoséria má byť vďaka väčšiemu nasadeniu vysokopevnostných ocelí ľahšia a tuhšia, než u predchodcu a podľa informácií ku konceptu Mini Vision, má posádke ponúknuť nielen priestrannejší interiér, ale aj väčší batožinový priestor.

Hlavnou inováciou interiéru bude umiestnenie... Foto: Mini
Mini-Vision Concept 2013 Hlavnou inováciou interiéru bude umiestnenie digitálneho rýchlomeru a otáčkomeru priamo pred vodičom.

Veľký centrálny kruhový displej Mini síce ostane, no prevezme na seba výlučne úlohu funkcií multimediálneho rozhrania a navigácie. Objaviť by sa mal dokonca aj head-up displej.

Pod kapotou sa odohrá doslova revolúcia. Zatiaľ sú známe bližšie údaje len o dvoch benzínových motoroch. Po prvej generácii s agregátmi od Chrysleru a druhej, ktoré vznikli kooperáciou BMW a Peugeotu, dostane nové Mini výlučne mníchovskú techniku.

Základom bude preplňovaný 3-valec s objemom 1,5 litra (100 kW), vybavený variabilným časovaním a zdvihom ventilov Dual Vanos, priamym vstrekovaním paliva a preplňovaním TwinPower Turbo, dobre známym majiteľom BMW. Liatinový blok odľahčí hliníková hlava valcov a hliníkový kľukový hriadeľ. O zníženie vibrácií sa postará vyvažovací hriadeľ.

Už objem tohto 3-valca naznačuje, že je odvodený od väčšieho štvorvalcového motora so zdvihovým objemom 2,0 litra. Ten bude v Mini druhou doteraz známou benzínovou alternatívou. V tomto prípade však ponúkne výkon až 141 kW a krútiaci moment 220 až 230 Nm. Určený bude pre silnejšiu modifikáciu Cooper S.

Vzadu pútajú pozornosť veľké svetlá, najväčšie... Foto: Mini
Mini-Vision Concept 2013 Vzadu pútajú pozornosť veľké svetlá, najväčšie aké sa kedy na Mini objavili.

Za modernými motormi nebudú zaostávať ani prevodovky. Šesťstupňové manuály doplnia automatické prevodovky s ôsmimi či dokonca deviatimi prevodovými stupňami. To sľubuje v spojení so stop-štart systémom výraznú úsporu paliva.

K zníženiu spotreby však prispeje aj inteligentná navigácia, spolupracujúca s riadiacou jednotkou automatických prevodoviek. Vďaka znalosti trasy budú prevodovky upravovať režim radenia. O dieselových motoroch sa Mini ani BMW zatiaľ nezmieňujú.

Nové Mini ukáže britský výrobca v priebehu novembra priamo svojom závode v Oxforde. Odtiaľ poputuje na autosalón v Los Angeles, kde sa odohrá oficiálna svetová premiéra. Na trh ale dorazí najskôr začiatkom budúceho roka. Na jar v Ženeve by sme tak už mohli uvidieť aj ostrú verziu John Coope Works. Z celkového počtu desiatich karosárskych verzií novej generácie by mal byť novinkou najmä 5-dverový hatchback, šušká sa však aj o minivane a dokonca o sedane.

debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #Mini #tretia generácia #Los Angeles #autosalón #Mini Vision
Články podľa značiek