Predstavu o podobe nového Mini sme si mohli spraviť už na autosalóne vo Frankfurte, kde britská značka pod správou modrej vrtule ukázala koncept Mini Vision. Z nej bolo zrejmé, že štýl starého dobrého Mini sa ani do budúcnosti nezmení. Teraz však prichádzajú na rad prvé technické informácie a z nich vyplýva, že pod kompaktnou karosériou nezostane kameň na kameni. Mini bude totiž opäť viac BMW.
Základom novej generácie s kódovým označením F56 je úplne nová platforma UKL, využívajúca vo veľkej miere hliník. Prednú nápravu McPherson doplní vyspelé nezávislé zavesenie zadných kolies. A k tomu pridá Mini adaptívne tlmiče pracujúce v dvoch módoch – tvrdšom Sport a bežnom Comfort.
Karoséria má byť vďaka väčšiemu nasadeniu vysokopevnostných ocelí ľahšia a tuhšia, než u predchodcu a podľa informácií ku konceptu Mini Vision, má posádke ponúknuť nielen priestrannejší interiér, ale aj väčší batožinový priestor.
Veľký centrálny kruhový displej Mini síce ostane, no prevezme na seba výlučne úlohu funkcií multimediálneho rozhrania a navigácie. Objaviť by sa mal dokonca aj head-up displej.
Pod kapotou sa odohrá doslova revolúcia. Zatiaľ sú známe bližšie údaje len o dvoch benzínových motoroch. Po prvej generácii s agregátmi od Chrysleru a druhej, ktoré vznikli kooperáciou BMW a Peugeotu, dostane nové Mini výlučne mníchovskú techniku.
Základom bude preplňovaný 3-valec s objemom 1,5 litra (100 kW), vybavený variabilným časovaním a zdvihom ventilov Dual Vanos, priamym vstrekovaním paliva a preplňovaním TwinPower Turbo, dobre známym majiteľom BMW. Liatinový blok odľahčí hliníková hlava valcov a hliníkový kľukový hriadeľ. O zníženie vibrácií sa postará vyvažovací hriadeľ.
Už objem tohto 3-valca naznačuje, že je odvodený od väčšieho štvorvalcového motora so zdvihovým objemom 2,0 litra. Ten bude v Mini druhou doteraz známou benzínovou alternatívou. V tomto prípade však ponúkne výkon až 141 kW a krútiaci moment 220 až 230 Nm. Určený bude pre silnejšiu modifikáciu Cooper S.
Za modernými motormi nebudú zaostávať ani prevodovky. Šesťstupňové manuály doplnia automatické prevodovky s ôsmimi či dokonca deviatimi prevodovými stupňami. To sľubuje v spojení so stop-štart systémom výraznú úsporu paliva.
K zníženiu spotreby však prispeje aj inteligentná navigácia, spolupracujúca s riadiacou jednotkou automatických prevodoviek. Vďaka znalosti trasy budú prevodovky upravovať režim radenia. O dieselových motoroch sa Mini ani BMW zatiaľ nezmieňujú.
Nové Mini ukáže britský výrobca v priebehu novembra priamo svojom závode v Oxforde. Odtiaľ poputuje na autosalón v Los Angeles, kde sa odohrá oficiálna svetová premiéra. Na trh ale dorazí najskôr začiatkom budúceho roka. Na jar v Ženeve by sme tak už mohli uvidieť aj ostrú verziu John Coope Works. Z celkového počtu desiatich karosárskych verzií novej generácie by mal byť novinkou najmä 5-dverový hatchback, šušká sa však aj o minivane a dokonca o sedane.