Logan MCV je napriek pôvodnému názvu v ponuke Dacie veľkou novinkou. Kým jeho predchodca bol akýmsi krížencom kombi, 7-miestneho vanu a dodávky, tentoraz ide o klasické kombi. Funkciu MPV na seba totiž prevzala Dacia Lodgy a funkciu "užitkáča“ zas praktický Dokker.
Samozrejme, konštrukčne vychádza z novej generácie Loganu, čo prezrádza zhodným rázvorom 2 634 mm, celková dĺžka však narástla až na 4 490 mm. To je o 200 mm viac v porovnaní so sedanom Logan a až o 430 viac v porovnaní s hatchbackom Sandero. Dizajnéri si napriek cenovej orientácii Loganu prácu nijako neuľahčili. Nová je totiž nielen zadná časť karosérie, ale dokonca aj zadné dvere. Celý skelet je teda prepracovaný už od stredových stĺpikov.
Nejde o žiadneho krásavca, no na druhej strane Logan MCV určite nikoho neurazí. V prednej časti upúta maskou s dvojicou chrómových lamiel a vzadu efekte tvarovanými svetlami napojenými na zadné stĺpiky. Prístup do kufra už nezabezpečujú úžitkovo riešené zadné krídlové dvere, ale klasické výklopné veko. To siaha podstatne nižšie než pri sedane, takže nakladacia hrana je bližšie k vozovke.
Pridané centimetre dĺžky využil Logan MCV na maximum. Jeho kufor ponúka už v základe 573 litrov, čo je neporovnateľne viac než dokážu ponúknuť kombi nižšej triedy, ako napríklad Fabia Combi, Renault Clio Grandtour alebo Seat Ibiza ST, a dokonca viac ako väčšina kombi nižšej strednej triedy. Napríklad Toyota Auris Tourig Sports, Opel Sports Tourer alebo Renault Mégane Grandtour či Ford Focus Combi. Výnimkou je len Škoda Octavia Combi, nový Golf Variant a očakávaná Honda Civic Tourer.
K nim môžeme ešte pripočítať minimálne 16 litrov, ktoré pripadajú na rôzne interiérové odkladacie priestory, napríklad v predných a zadných dverách či palubnej doske. Pevný kryt batožinového priestoru vytvára tiež dodatočný úložný priestor. Zaujímavá je aj dĺžka ložnej plochy. Po sklopení sedadiel takmer do roviny si Logan MCV poradí s predmetmi dlhými až 2,7 metra.
Interiér vychádza z klasického Loganu. To znamená kvalitnejšie dielenské spracovanie a materiály, solídnejší dizajn, ale aj nové prvky vybavenia. Fádnosť povrchov môže oživiť dvojfarebné vyhotovenie palubnej dosky a chrómové lemy prístrojov či stredovej konzoly. Ovládače klimatizácie a najmä okien sa presunuli do vhodnejšej polohy priamo na dverách. Okrem výškovej regulácie volantu dostal Logan MCV konečne výškovú reguláciu sedadla vodiča.
Objavuje sa tu tiež tempomat s obmedzovačom rýchlosti, zadné parkovacie senzory, kožené čalúnenie, ale najmä multimediálny systém Media Nav so 7-palcovým dotykovým monitorom. Ten obsahuje funkcie navigácie, komunikácie pomocou bluetooth či audio funkcie a prehrávanie hudby z externých zariadení cez USB-port.
Posilňovač riadenia s variabilným účinkom je súčasťou štandardnej výbavy. Zvlášť veľký pokrok demonštruje Logan MCV sériovo dodávaným stabilizačným systémom ESC, trakčnou kontrolou TCS a asistentom núdzového brzdenia.
Dodávať sa bude so štyrmi pohonnými jednotkami. Základným motorom je benzínový 4-valec 1,2 16v (55 kW). Nad ním stojí moderný preplňovaný 3-valec 0,9 TCe (66 kW), nahrádzajúci pôvodný atmosférický 4-valec 1,616v. V porovnaní s ním ušetrí spotrebou len 5,0 litra na 100 km až 1,5 litra benzínu.
Ešte úspornejší je moderný diesel 1,5 dCi (55, alebo 66 kW), ktorý potrebuje priemerne iba 3,8 litra nafty. Zvláštnu pozíciu má verzia 1,2 16v LPG (53 kW), upravená priamo výrobcom na spaľovanie propán-butánu.
Všetky motory sú kombinované s 5-stupňovými manuálnymi prevodovkami. Úsporný stop-štart systém tu síce nenájdete, o zníženie spotreby sa však stará asistent ekonomického radenia a nový Eco mód, aktivovaný tlačidlom na palubnej doske, ktorý upravuje činnosť motora a klimatizácie.
Jednoduchý podvozok s prednými tlmičovými vzperami McPherson a so zadnou vlečnou nápravou, podstúpil revíziu. V porovnaní so starým MCV ponúka vyšší komfort, lepšiu stabilitu a ešte vyššiu odolnosť proti nekvalitným cestám. Dacia tiež sľubuje vyšší akustický komfort. Jednak z dôvodu nasadenia väčšieho množstva tlmiacich materiálov, ale aj lepšej aerodynamiky a nových tesnení dvier či okien.
Rozmery, objemy | |
---|---|
Dĺžka (mm) | 4 492 |
Šírka (mm) | 1 733 |
Výška (mm) | 1519 |
Rázvor náprav (mm) | 2 634 |
Objem kufra/nádrže (l) | 573 – 1 518/50 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 974 – 1 059 |
Na výber sú tri stupne výbavy – Access, Ambiance a Arctica. V základe obsahuje Logan MCV Access z bezpečnostnej výbavy štyri airbagy, ABS, hydraulický posilňovač riadenia a dokonca stabilizačný systém ESC. Karoséria má lakované nárazníky. Plechové kolesá majú rozmer 15 palcov.
Vyššia úroveň Ambiance pridáva diaľkové centrálne uzamykanie a elektrické ovládanie predných okien. Najvyššia úroveň Arctica dopĺňa výbavu o manuálnu klimatizáciu, palubný počítač, výškovo nastaviteľný volant a sedadlo vodiča, strešné lišty, autorádio s CD, USB-port a Bluetooth.
Základná cena Loganu MCV 1,2 16v Access štartuje od 7 290 €. Verzia Ambiance stojí od 7 890 eur. Najvyššia úroveň Arctica môže byť kombinovaná aj s výkonnejším motorom 0,9 TCe (9 590 €) alebo dieslom 1,5 dCi od 10 790 eur. Za verzie prispôsobené za spaľovanie LPG si v porovnaní s bežným Loganom MCV 1,2 16v priplatíte 800 eur.
Technické údaje | |||||
---|---|---|---|---|---|
Motor | 1,2 16v | 1,2 16v LPG | 0,9 TCe | 1,5dCi 75 | 1,5 dCi 90 |
Zdvihový objem (ccm) | 1 149 | 1 149 | 898 | 1 46 | 1 461 |
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 | 3/12 | 4/8 | 4/8 |
Max. výkon (kW/ot.) | 55/5 500 | 53/5 500 | 66/5 250 | 55/4 000 | 66/4 000 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 107/4 250 | 105/4 250 | 135/2 500 | 200/1 750 | 220/1 750 |
Prevodovka | 5M | 5M | 5M | 5M | 5M |
Max. rýchlosť (km/h) | 156 | 154 | 175 | 164 | 173 |
0 – 100 km/h (s) | 14,5 | 15,1 | 11,1 | 14,6 | 12,1 |
Spotreba na 100 km (l) | 5,8 | 7,5 | 5,0 | 3,8 | 3,8 |
Cenník | ||
---|---|---|
Verzia | Výkon | Cena |
Access 1,2 16V | 55 kW/75 k | 7 290 € |
Ambiance 1,2 16v | 55 kW/75 k | 7 890 € |
Ambiance1,2 16v LPG | 53 kW/72 k | 8 690 € |
Arctica 1,2 16v | 55 kW/75 k | 8 490 € |
Arctica 1,2 16v LPG | 53 kW/72 k | 9 290 € |
Arctica 0,9 TCe | 66 kW/90 k | 9 590 € |
Arctica 1,5 dCi | 55 kW/75 k | 10 790 € |
Arctica 1,5 dCi | 66 kW/90 k | 11 290 € |