Vynovený Swift sa predstavil svetu len nedávno na septembrovom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. Japonská automobilka pritom prikročila k faceliftu po necelých troch rokoch od uvedenia jeho druhej generácie na európsky trh.
Nový Swift dostal v modelovom roku 2014 prepracovaný predný nárazník s väčším sacím otvorom a ostrejšími líniami, no najmä módne denné LED svetlá v tvare bumerangu. Smerové svetlá sa zasa z blatníkov presťahovali, tak ako sa na dnešné časy patrí, do spätných zrkadiel. Tie lemujú plastový kryt hmlových svetiel. Zadná časť je prakticky identická. Facelift uzatvára nový dizajn diskov kolies a puklíc. Interiér ostal bez zmien s výnimkou nových poťahových materiálov.
Nezmenila sa ani technika. Pod kapotou máte naďalej na výber z dvoch motorov – benzínového štvorvalca 1,2 VVT s nadštandardným výkonom 69 kW a naftového agregátu 1,3 DDiS, ktorý dodáva pre potreby Suzuki Fiat. Oba sú kombinované s 5-stupňovým manuálom. Medzigeneračne došlo k miernemu zníženiu spotreby paliva naftovej verzie. Priemer klesol zo 4,1 na 3,9 litra nafty, Suzuki však neuvádza, akým spôsobom to dosiahlo.
Pre benzínový motor je pripravená aj 4-stupňová automatická prevodovka alebo pohon oboch náprav 4×4, ktorý je v tejto triede naďalej raritou. Samozrejme, top ponukou je Swift Sport s najvýkonnejším agregátom 1,6 VVT (100 kW), kombinovaný so 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Novinkou je, že bude odteraz dodávaný aj v 5-dverovej verzii.
Ceny sa v porovnaní s predošlou generáciu prakticky nezmenili. Základná verzia 1,2 GLX AC štartuje na 9 250 eurách. V sérii však už obsahuje sedem airbagov, stabilizačný systém ESP, manuálnu klimatizáciu, elektrické ovládanie predných aj zadných okien, palubný počítač, audio s CD a USB-portom, centrálne diaľkové uzamykanie, ale aj lakované nárazníky a spätné zrkadlá či rezervné koleso.
Vyššia úroveň GLX AC SE (od 9 690) pridáva denné LED svetlá, predné hmlové svetlá, posilňovač riadenia s degresívnym účinkom, tempomat, ovládanie audia na volante, kožený volant a radiacu páku, kvalitnejšie čalúnenie a výškovú reguláciu sedadla vodiča.
Najvyššia úroveň GS (od 10 990) sa už môže pochváliť vyslovene nadštandardným vybavením v podobe automatickej klimatizácie, pripojenia Bluetooth, bezkľúčového odomykania a štartovania, svetelného senzora či 16-palcových hliníkových diskov. Za naftový motor, ktorý sa dodáva výlučne v základnom vybavení GLX AC, si však priplatíte až 3 440 eur. Automatická prevodovka vás vyjde na 1 740 eur a pohon 4×4 na 1 540 eur.
Slovenskému publiku sa inovovaný Swift predstavil na nedávnom autosalóne v Nitre.
Technické údaje | |||||
---|---|---|---|---|---|
Motor | 1,2 VVT | 1,2 VVT 4×4 | 1,2 VVT AT | 1,3 DDiS | 1,6 VVT Sport |
Zdvihový objem (ccm) | 1 242 | 1 242 | 1 242 | 1 248 | 1 585 |
Počet valcov/ventilov | 4/16 DOHC | 4/16 DOHC; | 4/16 DOHC | 4/16 DOHC | 4/16 DOHC |
Max. výkon (kW/ot.) | 69/6 000 | 69/6 000 | 69/6 000 | 55/4 000 | 100/6 900 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 118/4 800 | 118/4 800 | 118/4 800 | 190/1 750 | 160/4 400 |
Max. rýchlosť (km/h) | 165 | 165 | 160 | 165 | 195 |
0 – 100 km/h (s) | 12,3 | 13,4 | 12,3 | 12,7 | 8,7 |
Spotreba na 100 km (l) | 5,0 | 5,5 | 5,5 | 3,9 | 6,4 |
Cenník Suzuki Swift 2014 | |||
---|---|---|---|
Motor | 1,2 VVT | 1,3 DDiS | 1,6 VVT |
GLX AC 5d | 9 250 € | 12 690 € | – |
GLX AC SE 5d | 9 690 € | – | – |
GLX AC 4×4 5d | 10 790 € | – | – |
GLX AC/AT 5d | 10 990 € | – | |
GS AAC 5d | 10 990 € | – | – |
GS AAC AT 5d | 12 690 € – | – | |
Sport 3d | – | – | 14 290 € |
Sport 5d | – | – | 14 690 € |