Alpina postavila najrýchlejší sériový diesel na svete

Známy úpravca vozidiel BMW, spoločnosť Alpina, opäť fušuje do remesla značkovej divízii BMW M GmbH. Po dvoch rokoch vývoja predstavila model Alpina D3 Bi-Turbo, rýchlejší než BMW M550d xDrive.

23.10.2013 12:00
debata (1)
Alpina D3 Bi-Turbo dostala štandardne... Foto: Alpina
Alpina D3 Bi-Turbo Alpina D3 Bi-Turbo dostala štandardne 19-palcové disky kolies s typickým mnoholúčovým dizajnom, ale napríklad aj bi-xenónové svetlá.

Základom je BMW trojkového radu a jeho 3-litrový 6-valcový diesel. Ten však prešiel celým radom úprav. Tým základným je použitie dvoch veľkých namiesto jedného turbodúchadla. Tým vzrástol výkon na 257 kW a krútiaci moment na 700 Nm. To už nie je ďaleko od famózneho tri-turba v BMW M550d. A Keďže Alpina D3 je bez použitia pohonu oboch náprav ľahšia, zvládne šprint na stovku za 4,6 sekundy, čo je o jednu desatinu menej.

Interiér podstúpil decentnú úpravu.... Foto: Alpina
Alpina D3 Bi-Turbo Interiér podstúpil decentnú úpravu. Neodmysliteľne doň patria „budíky“ s modrým podsvietením.

Maximálna rýchlosť je až 278 km/h. Takže ak si odmyslíme obmedzovač rýchlosti v dieselovej „M-päťke“, môže sa Alpina D3 Bi-Turbo pochváliť titulom najrýchlejšieho sériového auta poháňaného naftovým motorom. Priemerná spotreba paliva je pritom len 5,3 litra nafty na 100 km. Nepochybne aj zásluhou zlepšenej aerodynamiky.

Dieselový trojlitrový 6-valec má výkon... Foto: Alpina
Alpina D3 Bi-Turbo Dieselový trojlitrový 6-valec má výkon vyšľachtený až na 257 kW. Krútiaci moment vrcholí hodnotou 700 Nm už pri 1 500 otáčkach za minútu.

Megalomanskému výkonu a krútiacemu momentu musela byť prispôsobená aj 8-stupňová automatická prevodovka, na ktorej je prepracovaných až 20 % komponentov, ale aj chladenie motora či podvozok. Alpina D3 má štandardne 19-palcové kolesá s brzdami Brembo, adaptívne tlmiče M¤Sport, ale aj odlišne nastavenú elektronickú stabilizáciu. O akustickú kulisu sa stará špeciálny výfukový systém Akrapovič so štvoricou koncoviek.

Za vyšľachtené dieselové BMW s Logom Alpina zaplatia zákazníci 46 925 eur, či sa už rozhodnú pre karosériu sedan, alebo kombi Touring. V ponuke budú aj verzie s pohonom xDrive. Nakoľko to ovplyvní ich maximálnu rýchlosť, však zatiaľ nevieme.

Alpina D3 Bi-Turbo
Alpina D3 Bi-Turbo
+10Alpina D3 Bi-Turbo
1 debata chyba
Viac na túto tému: #BMW 3 #Alpina D3 Bi-Turbo
Články podľa značiek