
Základom je BMW trojkového radu a jeho 3-litrový 6-valcový diesel. Ten však prešiel celým radom úprav. Tým základným je použitie dvoch veľkých namiesto jedného turbodúchadla. Tým vzrástol výkon na 257 kW a krútiaci moment na 700 Nm. To už nie je ďaleko od famózneho tri-turba v BMW M550d. A Keďže Alpina D3 je bez použitia pohonu oboch náprav ľahšia, zvládne šprint na stovku za 4,6 sekundy, čo je o jednu desatinu menej.

Maximálna rýchlosť je až 278 km/h. Takže ak si odmyslíme obmedzovač rýchlosti v dieselovej „M-päťke“, môže sa Alpina D3 Bi-Turbo pochváliť titulom najrýchlejšieho sériového auta poháňaného naftovým motorom. Priemerná spotreba paliva je pritom len 5,3 litra nafty na 100 km. Nepochybne aj zásluhou zlepšenej aerodynamiky.

Megalomanskému výkonu a krútiacemu momentu musela byť prispôsobená aj 8-stupňová automatická prevodovka, na ktorej je prepracovaných až 20 % komponentov, ale aj chladenie motora či podvozok. Alpina D3 má štandardne 19-palcové kolesá s brzdami Brembo, adaptívne tlmiče M¤Sport, ale aj odlišne nastavenú elektronickú stabilizáciu. O akustickú kulisu sa stará špeciálny výfukový systém Akrapovič so štvoricou koncoviek.
Za vyšľachtené dieselové BMW s Logom Alpina zaplatia zákazníci 46 925 eur, či sa už rozhodnú pre karosériu sedan, alebo kombi Touring. V ponuke budú aj verzie s pohonom xDrive. Nakoľko to ovplyvní ich maximálnu rýchlosť, však zatiaľ nevieme.