
Caterham Seven je síce tým najtradičnejším a najkonzervatívnejším športovým modelom, aký si možno predstaviť, no napriek tomu prichádza s dvoma revolučnými prvkami – turbom a troma valcami. Downsizing sa jednoducho nevyhol ani Caterhamu. V jeho podaní to však môže byť oveľa väčšia zábava ako pri masovej produkcii, kde si na maloobjemové trojvalcové turbá zvykáme len s nevôľou.
Paradox je, že motor pochádza z Japonska, teda krajiny, ktorá downsizingu a turbám nijako zvlášť neholduje. Srdcom Caterhamu Seven 160 je totiž trojvalcový agregát od Suzuki s objemom len 660 kubíkov. Ten pochádza zo sveta miniatúrnych japonských kei-cars. Napríklad u nás neznámych modelov Suzuki Lapin a MR Wagon. V Dartforde si ho však vzali do parády. Kým v origináli dosahuje výkon len 47 kW, po zásahoch vývojového oddelenia Caterham Technology&Inovation vzrástol na 59 kilowattov (80 koní) pri 7 000 otáčkach. Krútiaci moment vrcholí hodnotou 107 Nm.

Samozrejme, toto nie sú dych vyrážajúce čísla, lenže puristický britský roadster má váhu len 490 kg, a to situáciu mení. Je to podobné, akoby ste mali napríklad dvakrát taký ťažký VW up! s výkonom 160 koní. Možno aj preto označenie Caterham 160.
Miniatúrny trojvalec potom umožňuje ľahkému roadsteru poriadne zvýšiť tep. Na stovku akceleruje v spojení s upravenou 5-stupňovou prevodovkou Suzuki za 6,9 sekundy a dosahuje maximálku 160 km/h. Klasickej filozofii zodpovedá nielen sparťansky vybavený interiér ale aj nová jednoduchá zadná náprava, ktorou sa Caterham podľa jeho vlastných slov vracia k tradícii.

Základná cena najlacnejšieho Caterhamu štartuje v Británii na 14 995 librách, čo je približne 17 700 eur. Ale pozor! To len v prípade, ak si Caterham Seven 160 objednáte ako skladačku. Na dokončenie budete potrebovať stráviť vo vašej garáži približne 70 hodín. Ak na to nemáte nervy, poskladá vám ho samotná automobilka, lenže potom sa cena vyšplhá na 17 995 libier, čiže asi na 21 200 eur.
Novinka sa dostane na domáci britský trh na jar budúceho roka. Verzia s pravostranným riadením a označením 165, pričom „päťka“ na konci symbolizuje plnenie emisnej normy Euro 5, príde o niečo neskôr.