BASF zmodernizoval Isettu 250. Použil najnovšie technológie

Legendárne povojnové BMW Isetta 250 prešlo rukami expertov spoločnosti Basf. Tí na ňom demonštrovali nové technológie v automobilovom priemysle.

04.11.2013 16:00
Basf BMW MySetta Foto:
Staručká Isetta vyzerá ako nová. Postaral sa o to modro-biely lak na báze technológie Galsurit 90 Line.
debata

Samotná Isetta nie je vlastne na projekte nazvanom MySetta až taká dôležitá. Spoločnosť Basf, ktorá je jedným z najväčších dodávateľov farieb, plastov či iných chemických produktov pre automobilový priemysel, si ju však vybrala ako nosič svojich najnovších technológií.

Nie je to zlý nápad. Originálne autíčko vyrobené v roku 1958 známe najmä vďaka dverám, ktoré tvoria čelnú stenu karosérie, púta pozornosť všade, kde sa objaví. Zarytí veteránisti by z toho asi nemali veľkú radosť. Úpravy, ktoré použil Basf pri rekonštrukcii Isetty, neladia totiž s dobovými technológiami

Poťahy sedadiel tvorí materiál Steron a ich... Foto: BASF
Basf BMW MySetta Poťahy sedadiel tvorí materiál Steron a ich výplň pena Elastoflex.

Začína to špeciálnym lakom. Basf síce dodržal pôvodnú modro-bielu škálu, ale samotná farba Glasurit 90 Line predstavuje technologickú špičku v oblasti lakovania. Kovovolesklá modrá farba Bluetta bola vyvinutá špeciálne pre Isettu a to isté platí aj o bielom laku Big White s takzvaným tekutým efektom.

Sedadlá a vnútorné obloženie bolo vybavené novým poťahom Steron. Ide o špeciálnu náterovú technológiu pre jemné povrchy s neobmedzenými dizajnérskymi možnosťami. Začiatočným bodom pre výrobu tohto poťahu je silikónový materiál, do ktorého je požadovaný povrch vyrývaný laserom.

O takýchto technológiách lakovania  sa Isette v... Foto: BASF
Basf BMW MySetta O takýchto technológiách lakovania sa Isette v časoch svojej najväčšej slávy ani nesnívalo.

Aj výplne sedadiel pochádzajú zo súčasnosti. Basf na MySette demonštroval špeciálnu penu Elastoflex. Tento materiál umožňuje dizajnérom vytvárať prakticky akékoľvek tvary sedadiel a kombinovať ich s ľubovoľnou štruktúrou kostry sedadla, či už ide o drevo, oceľ, hliník alebo kompozitné materiály.

V časoch, keď BMW vyrábalo Isettu, sa nikomu ani len nesnívalo, že by raz mohli plasty nahradiť oceľ napríklad aj v uchytení motora. MySetta však používa presne túto technológiu, ktorá sa pomaly chystá aj do sériovej produkcie. Úchyty Ultramid sú v porovnaní s hliníkovými o 30 % ľahšie, tlmia lepšie vibrácie a menšiu tepelnú vodivosť, takže sa teplo motora nešíri ďalej do štruktúry karosérie.

Úpravu Isetty zavŕšil Basf inštaláciou domáceho kina vrátane projektoru a výkonnej stereosústavy. A ako bodku navrhla pre potreby MySetty módna návrhárka Julia Starp špeciálne oblečenie tvorené materiálom Steron. K nemu pridala ďalšia návrhárka Ars Arpel topánky z toho istého materiálu.

debata chyba
Viac na túto tému: #Basf #BMW Isetta #nové technológie
Články podľa značiek