BMW radu 5 je po facelifte

Netrvalo dlho a po radikálnej inovácii Mercedesu triedy E prichádza aj BMW s modernizovaným modelom radu 5. Navonok jemné exteriérové retuše ukrývajú významné technické novinky.

05.11.2013 06:00
BMW-5-Series 2014 Foto:
Vynovené BMW radu 5 spoznáte najmä podľa prepracovaného nárazníka s novými chrómovými lištami v okolí hmlových svetiel a smerových svetiel umiestnených v spätných zrkadlách.
1

Rozsah zmien na novej päťke nemožno síce prirovnávať k hĺbkovej revízii jeho konkurenta zo Stuttgartu, no pod povrchom sa skrýva niekoľko dôležitých inovácií.

Nové BMW radu 5 absolvovalo citlivý facelift. Dostalo prepracovaný predný nárazník s novým dizajnom hmlových svetiel a bočnými sacími otvormi s výraznými chrómovými prvkami. Tradičné ľadvinky sú o čosi nižšie. Technický akcent zvýrazňujú hlavné svetlomety, ktoré disponujú už v základe bi-xenónovou technológiou. Za príplatok si však môžete dopriať najmodernejšie adaptívne LED svetlá.

Vzadu si všimnete inovovanú grafiku zadných združených svetiel a odrazky v zadnom nárazníku spojené elegantnou chrómovou lištou. V spätných zrkadlách zas pribudli integrované smerové svetlá. Facelift uzatvára reštylizovaný dizajn diskov kolies a vynovená ponuka farieb.

Najvýznamnejšou zmenou v interiéri je virtuálny... Foto: BMW
BMW-5-Series 2014 Najvýznamnejšou zmenou v interiéri je virtuálny prístrojový panel tvorený 10,25-palcovou obrazovkou a touch-pad na otočnom ovládači systému iDrive.

V interiéri sa na prvý pohľad veľa zmien neudialo. No predsa tu sú. K tým menším patrí väčšie množstvo a objem odkladacích schránok a držiakov na nápoje či chrómové lišty lemujúce displej rozhrania iDrive. Pred vodičom sa objavuje úplne nový prístrojový panel tvorený 10,25-palcovým TFT displejom s virtuálnymi analógovými prístrojmi. Kým v režime Comfort zobrazuje štyri klasické analógové prístroje, v režime EcoPro sa otáčkomer mení na ukazovateľ EfficientDynamics vyhodnocujúci ekonomický štýl vašej jazdy. Po prepnutí do módu Sport sa okamžitá rýchlosť začne zobrazovať digitálne.

Ďalšou novinkou je dotykový ovládač rozhrania iDrive, takzvaný Touch Controller. Povrch tohto kruhového ovládača tvorí touch pad, pomocou ktorého môžete surfovať po obrazovke, písať správy alebo zväčšovať či zmenšovať mierku navigácie. Zlepšili sa aj bezpečnostné systémy. Nočné videnie dokáže zvýrazniť na obrazovke ľudí a zvieratá a asistent pre jazdu v kolóne zas udržiavať vozidlo v bezpečnom odstupe. Nové funkcie má aj prednárazový systém. Asistent parkovania dokáže odteraz zaparkovať úplne sám bez toho, aby vodič ovládal pedále.

Preštylizovaná zadná partia má novú grafiku... Foto: BMW
BMW-5-Series 2014 Preštylizovaná zadná partia má novú grafiku svetiel a odrazky spojené chrómovou lištou.

Verzia 5 GT má prepracované tvarovanie batožinového priestoru, čím narástol jeho objem o 60 litrov na rovných 500. Klasická päťka zas dostala ovládanie elektricky výklopného veka pomocou pohybu nohy pod nárazníkom.

Pod kapotou sú dve zásadnejšie zmeny. Tá prvá sa týka novej základnej motorizácie 518d. Štvorvalcový dvojlitrový diesel dáva výkon 105 kW a spotrebuje priemerne len 4,5 litra nafty na 100 km. Druhá novinka je presne na opačnom spektre ponuky. Osemvalec 4,4 TwinPowerTurbo vo verzii 550i zvýšil svoj výkon z 300 až na 330 kW. To znamená šprint na stovku za fantastických 4,6 sekundy.

BMW 5 Touring Foto: BMW
BMW-5-Series Touring 2014 BMW 5 Touring

Výlučne 8-stupňové automatické prevodovky dostali novú funkciu „plachtenia“. Pri zložení nohy z plynu sa rozpája spojka, čo umožňuje naplno využiť zotrvačnú energiu vozidla. Samozrejme, spotrebu paliva redukuje aj komplexný balík úsporných opatrení EfficientDynamics. Pribudla tiež nová verzia s pohonom oboch náprav xDrive. Najnovšie môže byť totiž touto technológiou skombinované aj BMW 520d. Tým sa počet mníchovských „štvorkoliek“ s číslom 5 vyšplhal vrátane verzie GT až na devätnásť.

Optimalizovaný bol aj podvozok. Zmenilo sa horné uchytenie tlmičov a ich naladenie spolu s pružinami. BMW preto sľubuje na palube viac komfortu pruženia a nižší hluk. Verzia kombi Touring má v štandarde vzduchové odpruženie zadnej nápravy, ktoré udržuje konštantnú svetlú výšku podvozku nezávisle od zaťaženia.

Pod kapotou pribudla základná dieselová... Foto: BMW
BMW-5-Series Touring 2014 Pod kapotou pribudla základná dieselová motorizácia 518d s výkonom 105 kW.

Vynovené BMW radu 5 malo premiéru na septembrovom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom a v súčasnosti je už aj na slovenskom trhu. Pre BMW je rad 5 mimoriadne dôležitým modelom. V súčasnosti je jeho druhým najpredávanejším BMW, ale z pohľadu histórie je absolútnou jednotkou. Od roku 1972 predala totiž nemecká automobilka zo šiestich generácií približne 6,6 milióna kusov.

Technické údaje nových verzií
Verzia 518d 520d xDrive 550i 550i xDrive
Zdvihový objem (ccm) 1 995 1 995 4 395 4 395
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16 8/32 8/32
Max. výkon (kW/ot.) 105/4 000 135/4 000 330/5 50 330/5 500
Max. krút. moment (Nm/ot.) 360/1 750 380/1 750 65/2 000 650/2 000
Prevodovka 6M(8A) 8A 8A 8A
Max. rýchlosť (km/h) 214 228 250 250
0 – 100 km/h (s) 9,7(9,6) 8,1 4,6 4,4
Spotreba na 100 km (l) 4,5 (4,5) 4,9 8,6 9,2
BMW 5 2014
BMW 5 2014
+26BMW 5 2014
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
1 debata chyba
Viac na túto tému: #facelift #BMW 5 #518d
Články podľa značiek