![Exteriér štúdie sa príliš nezmenil. Spredu si...](https://ipravda.sk/res/2013/11/06/thumbs/lexus-lf-nx-ii_02-nestandard1.jpg)
Dva mesiace po premiére štúdie crossoveru LF-NX príde Lexus do Tokia s jeho ďalším evolučným stupňom. Je to jasný signál, že vo Frankfurte dostal takpovediac zelenú. V ponuke Lexusu by sa napokon takéto kompaktné SUV náramne vynímalo. Kým konkurencia z Mníchova, Stuttgartu či Ingolstadtu už dávno profituje z modelov BMW 3, Mercedes GLK a Audi Q5, Lexus má vo vodách SUV zatiaľ len veľký a drahý model RX alebo mohutné off-roady GX a LX, odvodené z Toyoty Landcruiser a Landcruiser V8.
Navonok sa štúdia príliš nezmenila. Ostali jej priam militantne ostré tvary pripomínajúce akési oceľové origami. Lexus však prezradil jej rozmery. LF-NX má na dĺžku 4 640 mm a rázvor rovných 2 700 mm. Preštylizovaný je len predný spojler a najmä zadný nárazník, ktorý dáva tušiť druh pohonu. Predvádzajú sa v ňom mohutné, futuristicky riešené koncovky výfuku. Pod kapotou už totiž na rozdiel od frankfurtskej verzie nenájdeme hybridnú sústavu, ale prekvapivo, preplňovaný dvojliter so zatiaľ neznámym výkonom. A to je veľké nóvum.
![Vzadu sú zmeny väčšie. Nový je celý nárazník aj...](https://ipravda.sk/res/2013/11/06/thumbs/lexus-lf-nx-ii-nestandard1.jpg)
Lexus sa totiž doteraz bránil použitiu turbodúchadla. Jeho modely poháňajú výlučne benzínové atmosférické motory, čo platí aj pre hybridné verzie. Lexus LF-NX by to však mohol zmeniť. Honba na emisie a s tým spojený downsizing sa teda pravdepodobne nevyhne ani tejto bašte hybridov a „atmosfér“. Samozrejme, pre LF-NX je pripravená aj hybridná sústava s 2,5-litrovým motorom a dvojicou elektromotorov s označením NX 300h, tak ako už Lexus ukázal vo Frankfurte, ale zaregistrovať si nechal aj ochrannú známku NX 200t.
Dvojlitrový benzínový turbomotor tak s najväčšou pravdepodobnosťou nahradí v nehybridnej verzii 2,5-litrový atmosférický 4-valec. Výhodou turba by mal byť najmä vyšší krútiaci moment, keďže atmosférické motory Lexusu s Atkinsonovým cyklom, ktoré kombinuje s elektromotormi, čo je aj prípad motora v prvej štúdii LF-NX, v tejto disciplíne práve nevynikajú. A veľké 2,5– alebo 3,6-litrové 6-valce by zas boli pre LF-NX zbytočnou príťažou.