Lexus LF-NX Turbo: Kapituluje bašta hybridov pred turbom?

Ďalší evolučný stupeň štúdie crossoveru LF-NX, ktorý sa predstaví koncom mesiaca v Tokiu, nie je až taký zaujímavý. Podstatné je to, čo má pod kapotou. Hybridnú sústavu zamenil za preplňovaný 4-valec! A to sa k Lexusu akosi nehodí.

08.11.2013 12:00
debata
Exteriér štúdie sa príliš nezmenil. Spredu si... Foto: Lexus
Lexus LF-NX II Exteriér štúdie sa príliš nezmenil. Spredu si všimnete len jemne preštylizovaný spojler a nový dizajn diskov kolies.

Dva mesiace po premiére štúdie crossoveru LF-NX príde Lexus do Tokia s jeho ďalším evolučným stupňom. Je to jasný signál, že vo Frankfurte dostal takpovediac zelenú. V ponuke Lexusu by sa napokon takéto kompaktné SUV náramne vynímalo. Kým konkurencia z Mníchova, Stuttgartu či Ingolstadtu už dávno profituje z modelov BMW 3, Mercedes GLK a Audi Q5, Lexus má vo vodách SUV zatiaľ len veľký a drahý model RX alebo mohutné off-roady GX a LX, odvodené z Toyoty Landcruiser a Landcruiser V8.

Navonok sa štúdia príliš nezmenila. Ostali jej priam militantne ostré tvary pripomínajúce akési oceľové origami. Lexus však prezradil jej rozmery. LF-NX má na dĺžku 4 640 mm a rázvor rovných 2 700 mm. Preštylizovaný je len predný spojler a najmä zadný nárazník, ktorý dáva tušiť druh pohonu. Predvádzajú sa v ňom mohutné, futuristicky riešené koncovky výfuku. Pod kapotou už totiž na rozdiel od frankfurtskej verzie nenájdeme hybridnú sústavu, ale prekvapivo, preplňovaný dvojliter so zatiaľ neznámym výkonom. A to je veľké nóvum.

Vzadu sú zmeny väčšie. Nový je celý nárazník aj... Foto: Lexus
Lexus LF-NX II Vzadu sú zmeny väčšie. Nový je celý nárazník aj s futuristickými koncovkami výfuku, ktoré upriamujú pozornosť na druh pohonu.

Lexus sa totiž doteraz bránil použitiu turbodúchadla. Jeho modely poháňajú výlučne benzínové atmosférické motory, čo platí aj pre hybridné verzie. Lexus LF-NX by to však mohol zmeniť. Honba na emisie a s tým spojený downsizing sa teda pravdepodobne nevyhne ani tejto bašte hybridov a „atmosfér“. Samozrejme, pre LF-NX je pripravená aj hybridná sústava s 2,5-litrovým motorom a dvojicou elektromotorov s označením NX 300h, tak ako už Lexus ukázal vo Frankfurte, ale zaregistrovať si nechal aj ochrannú známku NX 200t.

Dvojlitrový benzínový turbomotor tak s najväčšou pravdepodobnosťou nahradí v nehybridnej verzii 2,5-litrový atmosférický 4-valec. Výhodou turba by mal byť najmä vyšší krútiaci moment, keďže atmosférické motory Lexusu s Atkinsonovým cyklom, ktoré kombinuje s elektromotormi, čo je aj prípad motora v prvej štúdii LF-NX, v tejto disciplíne práve nevynikajú. A veľké 2,5– alebo 3,6-litrové 6-valce by zas boli pre LF-NX zbytočnou príťažou.

Lexus LF-NX II
Lexus LF-NX II
+2Lexus LF-NX II
debata chyba
Viac na túto tému: #SUV #crossover #turbo #Lexus LF-NX Turbo #autosalón Tokio
Články podľa značiek