Elektromobilom sa v Nórsku darí tak ako nikde vo svete. Štatistiky registrácii nových vozidiel sú tam tak trochu ako z inej planéty. V septembri zažiaril na prvej priečke americký elektromobil Tesla Model S a v októbri prevzal žezlo Nissan Leaf. Predalo sa ho na tamojšom trhu 716 kusov, čím obsadil 5,6-percentný podiel na trhu osobných áut v Nórsku.
Na rozdiel od Tesly, ktorá nedokáže uspokojiť obrovský dopyt zo strany zákazníkov a jej predaje tým kolíšu, je Leaf úspešnejší aj z dlhodobejšieho hľadiska. V štatistikách za prvých desať mesiacov mu totiž patrí celkovo štvrtá priečka za Toyotou Auris, Mazdou CX-5 a Volkswagenom Golf. Na nórskom trhu stojí 228 600 nórskych korún, čo je 28 516 eur. Áno je to veľa, ale vysoké daňové zaťaženie áut s klasickými motormi cenový rozdiel zmazáva. Len pre zaujímavosť,najpredávanejší model na tamojšom trhu, VW Golf, stojí v základe od 242 700 nórskych korún, čiže až 30 375 eur.
Úspech elektromobilov v tejto škandinávskej krajine nie je však len zásluhou ekologických preferencií zákazníkov. Nórsko totiž ponúka majiteľom elektrických vozidiel rad výhod, ktoré dokážu kompenzovať prípadné zápory. Majitelia Leafu napríklad neplatia pri kúpe DPH, neplatia cestnú daň a ani poplatky za diaľnice, môžu využívať prednostné pruhy pre hromadnú dopravu a na vybraných dobíjacích staniciach čerpať energiu zadarmo.
Nečudo, že v hlavnom meste Osle je najvyššia koncentrácia elektromobilov na jedného obyvateľa na svete a že v celej krajine jazdí už viac ako 15 000 áut poháňaných výlučne elektromotorom. Pritom má Nórsko približne rovnaký počet obyvateľov ako Slovensko.