Nová Škoda Yeti podrobne

Prvé a zatiaľ jediné SUV Škody má za sebou rozsiahly facelift. V ponuke tiež pribudla terénne ladená verzia Outdoor. Prinášame podrobné technické údaje aj novú fotogalériu. Ceny budú zverejnené až v januári.

15.11.2013 03:00
debata (4)
Nové Yeti sa dizajnom priblížilo k mladším... Foto: Škoda-Auto
Škoda Yeti 2014 Nové Yeti sa dizajnom priblížilo k mladším modelom značky. Vidno to na prednej maske aj svetlách. Kruhové svetlá sú minulosťou.

Škoda Yeti bola pre českého výrobcu krokom na neznámu pôdu. Do plachiet však Yeti fúkal rastúci záujme o kompaktné SUV a crossovery. Od roku 2009, keď prišlo Yeti na trh, predala Škoda viac ako 280 000 vozidiel tohto modelového radu. To je vraj viac, ako očakávala. Po štyroch rokoch však prišiel čas na modernizáciu. Tá zbavila Yeti pravdepodobne najkontroverznej­šieho prvku – okrúhlych predných svetiel. No pri facelifte nezostalo. Inovácia neobišla ani techniku.

Dizajnéri sa zamerali na štylistické priblíženie k mladším modelom značky. V súlade s tým dostalo Yeti novú prednú masku s centrálnym „zubom“ a novým, minimalistickým logom. Kruhové predné reflektory sú minulosťou. Yeti má ostro rezané predné svetlá, podobné Octavii či modernizovanému Superbu, a nízko umiestnené hmlové svetlá v prísne geometrickom dizajne. Nechýba ani pás denných LED diód, ktoré sú za príplatok. Úplne nový je tiež nárazník, blatníky a vlastne aj celá predná kapota. Tieto prvky majú vytvárať agresívnejší dojem a opticky rozšíriť karosériu.

Novinkou je verzia Yeti Outdoor so zvýšenou... Foto: Škoda-Auto
Škoda Yeti 2014 Novinkou je verzia Yeti Outdoor so zvýšenou ochranou podvozka a nelakovanými bočnými podbehmi. Svetlá výška 180 mm však zostáva zachovaná.

V zadnej časti nájdeme typické trojuholníkové prelisy a novú „céčkovú“ grafiku svetiel. Facelift uzatvára ponuka štyroch nových hliníkových diskov kolies a štyroch nových metalických lakov – bieleho Moon, zeleného Jungle, sivého Metal a hnedého Magnetic. Posledný z nich je pripravený výlučne pre najvyššiu výbavu Laurin & Klement.

Najväčšou novinkou sú však dve dizajnové línie. Yeti bude dodávané v mestskom vyhotovení s lakovanými plastovými časťami karosérie a vo verzii Yeti Outdoor so zvýšenou ochranou podvozka. Tá disponuje čiernymi nelakovanými podbehmi a spodnými časťami agresívnejšie tvarovaného nárazníka. Svetlá výška 180 mm však zostáva pre obe verzie, bohužiaľ, zhodná.

Zadná časť dostala trojuholníkové prelisy na... Foto: Škoda-Auto
Škoda Yeti 2014 Zadná časť dostala trojuholníkové prelisy na veku batožinového priestoru aj „céčkovú“ grafiku svetiel.

V interiéri sa udiali len kozmetické zmeny. Yeti dostalo nové trojramenné volanty a nové poťahy či dekoracie. Na palube však pribudlo niekoľko nových asistenčných systémov. V prvom rade je to parkovacia kamera. Prekvapivo, ide o prvý model Škody s týmto systémom. Novinkou je aj najnovšia generácia automatického parkovacieho asistentu, ktorý zvláda aj priečne parkovacie manévre a pri pozdĺžnom parkovaní vie vozidlo vyviesť z parkovacieho miesta. Treťou novinkou je bezkľúčový prístup Kessy, ktorého súčasťou je aj štartovanie tlačidlo.

Variabilné Yeti so systémom posuvných a demontovateľných zadných sedadiel Varioflex bude po inovácii ešte o čosi praktickejšie. Od mladších modelov Škody si totiž požičalo štyri nové prvky Simply Celever – vyberateľnú LED batériu v batožinovom priestore, obojstrannú rohož kufra, držiak na reflexné vesty pod sedadlom vodiča a vyberateľný odpadkový kôš.

V interiéri nájdeme nový trojramenný volant,... Foto: Škoda-Auto
Škoda Yeti 2014 V interiéri nájdeme nový trojramenný volant, nové poťahy a dekoračné materiály, ale aj bezkľúčové štartovanie a cúvaciu kameru.

Pod kapotou nájdeme, tak ako doteraz, sedem pohonných jednotiek – štyri naftové a tri benzínové. Yeti si musí vystačiť s ich staršou generáciou, teda aj problémovým 8-ventilovým agregátom 1,2 TSI. Paleta siaha práve od tohto motora s výkonom 77 kW až po najvýkonnejší diesel 2,0 TDI (125 kW). Ten môže byť najnovšie kombinovaný nielen s pohonom 4×4, ale aj so 6-stupňovou prevodovkou DSG. Sedemstupňová prevodovka DSG bude odteraz dostupná aj pre najslabší diesel 1,6 TDI (77 kW).

Systém 4×4 je založený na použití piatej generácie medzinápravovej spojky Haldex. V porovnaní s predchádzajúcou je o 1,4 kg ľahšia a má rýchlejšie reakcie. Yeti 4×4 bude Škoda dodávať s najvýkonnejšiu benzínovou motorizáciou 1,8 TSI a pre všetky výkonové verzie motora 2,0 TDI (81 kW, 103 kW, 125 kW).

Najúspornejšou verziou Yeti bude Yeti GreenLine s motorom 1,6 TDI (77 kW), pohonom predných kolies a manuálnou 6-stupňovou prevodovkou, ktoré spotrebuje priemerne len 4,6 litra nafty na 100 km. K verziám 2,0 TDI (103 kW) s manuálom, 1,6 TDI (77 kW) so 7-stupňovým DSG a benzínovým motorom 1,4 TSI (90 kW) s manuálnou prevodovkou bude možné doobjednať úsporný paket Green tec, obsahujúci stop-štart systém, rekuperáciu brzdnej energie a pneumatiky so zníženým valivým odporom (pre 1,4 TSI sériovo).

Najslabší a najsilnejší diesel (1,6 TDI, 2,0... Foto: Škoda-Auto
Škoda Yeti 2014 Najslabší a najsilnejší diesel (1,6 TDI, 2,0 TDI) môže by odteraz kombinovaný s dvojspojkovou prevodovkou DSG.

Terénny potenciál Yeti zvyšuje jazdný režiom off-road, aktivovaný tlačidlom na stredovej konzole. Ten upravuje do rýchlosti 30 km/h činnosť motora prevodovky, ale najmä účinok elektronických trakčných systémov. Prítomný je tiež asistent rozjazdu do kopca, kontrola stability pri prudkom klesaní, terénne ABS, ale aj elektronická uzávierka spojky Haldex (EDS). Okrem toho môže byť Yeti vybavené praktickou kontrolou tlaku pneumatík a príplatkovou zvýšenou ochranou podvozka pomocou prídavných plastových panelov. Yeti 1,2 TSI a 2,0 TDI (125 kW) môžu teraz ťahať prívesy s hmotnosťou vyššou približne o 100 kg v porovnaní s verziou pred modernizáciou.

Nové Yeti predstavila Škoda na septembrovom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. Do predaja sa na Slovensku dostane až začiatkom januára. Ceny však zverejnené zatiaľ neboli. Zato v Českej republike áno. Z nich vyplýva, že cenník nového Yeti bude kopírovať ten predošlý. V Česku síce došlo k zlacneniu základného Yeti o 10 000 českých korún, ale zo sériovej výbavy vypadol balík Fresh, ktorý má v cenníku príplatkov presne tú istú hodnotu. Podobné to bude s najväčšou pravdepodobnosťou aj na Slovensku.

Technické údaje benzínových verzií
Motor 1,2 TSI 1,2 TSI DSG 1,4 TSI Green tec 1,4 TSI DSG 1,8 TSI 4×4 DSG 1,8 TSI 4×4
Prevodovka 6M 7DSG 6M 7DSG 6DSG 6M
Zdvihový objem (ccm) 1 197 1 197 1 390 1 390 1 798 1 798
Počet valcov/ventilov 4/8 4/8 4/16 4/16 4/16 4/16
Max. výkon (kW/ot.) 77/5 000 77/5 000 90/5 000 90/5 000 112/4 300 118/4 500
Max. krút. moment (Nm/ot.) 175/1 550 175/1 550 200/1 500 200/1 500 250/1 500 250/1 500
Max. rýchlosť (km/h) 177 176 185 182 192 200
0 – 100 km/h (s) 11,4 11,7 10,6 10,6 9,0 8,4
Spotreba na 100 km (l) 6,0 6,1 6,4 6,6 8,0 7,8
Technické údaje dieselových verzií 4×2
Motor 1,6 TDI GreenLine 1,6 TDI DSG Green tec 2,0 TDI 2,0 TDI Green tec
Prevodovka 5M 7DSG 5M 6M
Zdvihový objem (ccm) 1 598 1 598 1968 1 968
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16 4/16 4/16
Max. výkon (kW/ot.) 77/4 400 77/4 400 81/4 200 103/4 200
Max. krút. moment (Nm/ot.) 250/1 500 250/1 500 250/1 500 320/1 750
Max. rýchlosť (km/h) 176 175 177 193
0 – 100 km/h (s) 12,1 12,2 11,6 9,7
Spotreba na 100 km (l) 4,6 5,0 5,1 5,1
Technické údaje dieselových verzií 4×4
Motor 2,0 TDI 4×4 2,0 TDI 4×4 2,0 4×4 DSG 2,0 TDI 4×4 2,0 TDI 4×4 DSG
Prevodovka 6M 6M 6DSG 6M 6DSG
Zdvihový objem (ccm) 1 968 1 968 1968 1968 1 968
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16 4/16 4/16 4/16
Max. výkon (kW/ot.) 81/4 200 103/4 200 103/4 200 125/4 200 125/4 200
Max. krút. moment (Nm/ot.) 280/1 750 320/1 750 320/1 750 350/1 750 350/1 750
Max. rýchlosť (km/h) 174 190 187 201 197
0 – 100 km/h (s) 12,2 9,9 10,2 8,4 8,6
Spotreba na 100 km (l) 5,8 5,6 6,3 5,7 6,3
Škoda Yeti 2014
Škoda Yeti 2014
+34Škoda Yeti 2014

© Autorské práva vyhradené

4 debata chyba
Viac na túto tému: #facelift #Škoda Yeti #Yeti Outdoor
Články podľa značiek