Po septembrovej premiére na autosalóne v Nitre dorazila nová Mazda 3 do predajní slovenských dílerov. Pôvodné informácie hovorili, že obe verzie budú mať rovnakú cenu a je len na zákazníkovi, pre ktorý druh karosérie sa rozhodne. V podstate to tak aj je, s tým rozdielom, že 5-dverový hatchbcak štartuje od najnižšej úrovne výbavy Emotion, kým sedan začína na vyššom stupni vybavenia Challenge. Základný Hatchback 1,5 Skyactiv-G (74 kW) si tak môžete dopriať už od 13 990 eur. Sedan 1,5 Skyacti-G Challenge je o 2 000 eur drahší. Od tejto úrovne však už ceny sedanu kopírujú ceny hatchbacku.
Na výber bude zo štyroch motorizácií. Benzínové motory 2,0 Skyactiv-G s výkonom 88, alebo 121 kW sú už známe z väčšej Mazdy 6. Skutočnou novinkou je tak len základná motorizácia 1,5 Skyactiv-G (77 kW). Jedinou dieselovou motorizáciou je Mazda 3 2,2 Skyactiv-D s výkonom 110 kW. Všetky motory sú kombinované štandardne so 6-stupňovými manuálnymi prevodovkami. Pre benzínový motor 2,0 Skyactiv-G (88 kW) a diesel 2,2 Skyactiv-D je na výber aj 6-stupňový automat (okrem sedanu 2,2 Skyactiv-D).
V ponuke je päť úrovní vybavenia. Všetky verzie obsahujú stabilizačný systém ESC a šesť airbagov. Základná úroveň Emotion je vyhradená len pre najslabší hatchback a obsahuje manuálnu klimatizáciu, audio so štyrmi reproduktormi, palubný počítač, elektrické ovládanie štyroch okien a zrkadiel, stop-štart systém a asistent rozjazdu do svahu. Druhá úroveň Challenge pridáva dvojzónovú automatickú klimatizáciu, rozhranie HMI so 7-palcovým displejom, predné hmlové svetlá, bluetooth, tempomat a kožený volant.
Tretí stupeň Attraction je bohatší o bi-xenónové svetlá, vyhrievané sedadlá, denné LED-svetlá, dažďový a svetelný senzor, zadné parkovacie senzory a kontrolu slepého uhla v zrkadlách. Nad touto výbavou stojí úroveň Revolution s audiosústavou Bose, bezkľúčovým odomykaním a štartovaním, prednými parkovacími senzormi, lakovanou prednou maskou, head-up displejom, ale aj radiacimi krídelkami na volante v prípade automatickej prevodovky.
Vrchol ponuky tvorí verzia Revolution TOP s koženým čalúnením, elektrickým ovládaním sedadla vodiča a balíkom bezpečnostných asistenčných systémov. Ten obsahuje okrem detekcie mŕtveho uhla aj varovanie pred opustením jazdného pruhu, radarový tempomat či adaptívne bi-xenónové svetlá.
Ceny novej trojky dajú konkurencii poriadne zabrať. Porovnávať najdrahší hatchback 2,2 Skyactiv-D (27 090 €) s automatickou prevodovkou, koženým čalúnením a kompletným balíkom elektronických asistenčných systémov napríklad s novou Škodou Octavia či VW Golf radšej ani neskúšajme. Pre výrobcu z Mladej Boleslavi a Wolfsburgu by to nedopadlo práve najlepšie.
Cenník: Mazda 3 hatcback | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Motor | Výkon | Emotion | Challenge | Attraction | Revolution | Revolution TOP |
1,5 G | 74 kW/6M | 13 990 € | 15 990 € | 17 590 € | – | – |
2,0 G | 88 kW/6M | – | 16 990 € | 18 590 € | 19 690 € | 22 290 € |
2,0 G | 88 kW/6A | – | 18 790 € | 20 390 € | 21 390 € | 24 090€ |
2,0 G | 121 kW/6M | _ | – | – | 20 590 € | 23 290 € |
2,2 D | 110 kW/6M | – | 19 990 € | 21 590 € | 22 590 € | 25 290 € |
2,2 D | 110 kW/6A | – | – | 23 390 € | 24 390 € | 27 090 € |
Cenník: Mazda 3 sedan | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Motor | Výkon | Emotion | Challenge | Attraction | Revolution | Revolution TOP |
1,5 G | 74 kW/6M | – | 15 990 € | 17 590 € | – | – |
2,0 G | 88 kW/6M | – | 16 990 € | 18 590 € | 19 590 € | 22 290 € |
2,0 G | 88 kW/6A | – | 18 790 € | 20 390 € | 21 390 € | 24 090 € |
2,2 D | 110/6M | – | 19 990 € | 21 590 € | 22 590 € | 25 290 € |