Dizajn F-Type Coupé nie je veľkým prekvapením. Veď avízom príchodu tejto celohliníkovej britskej šelmy bol dva roky starý koncept C-X16 s karosériou kupé, lenže v produkcii dostal prednosť atraktívny roadster. Odteraz sa však už zákazníci môžu rozhodnúť aj pre uzavretú verziu. Tá im prinesie viac komfortu, ale aj výkonu.
Strecha F-Type Coupé je opäť vyrobená z hliníka. Pri zachovaní pôvodnej tuhosti karosérie, ktorá je vraj najvyššia zo všetkých Jaguarov, je však kupé o 20 kg ľahšie v porovnaní s roadsterom. Má aj lepšiu aerodynamiku, pričom nechýba výsuvné zadné krídlo, generujúce v závislosti od rýchlosti prítlak 120 kg. Vysúva sa pri rýchlosti približne 120 km/h.
Pre redukciu hmotnosti je zadná elektricky ovládaná kapota vyrobená z karbónu. Pod ňou sa skrýva slušných 407 litrov pre batožinu. Komu by však interiér F-Type Coupé pripadal príliš klaustrofobický, môže zvoliť príplatkovú panoramatickú strechu. Keďže strešné okno je so skeletom karosérie spojené lepením, Jaguar zdôrazňuje, že sa tým nijako neoslabuje pevnosť karosérie.
Paleta motorov kopíruje roadster. Okrem jednej podstatnej výnimky. Ale po poriadku. Základom je kompresorový vidlicový 6-valec 3,0 V6 s výkonom 250 kW a krútiacim momentom 450 Nm. Už táto motorizácia katapultuje kupé s hmotnosťou 1 577 kg na stovku za 5,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je obmedzená elektronicky až na 260 km/h.
Výkonnejší F-Type Coupé S používa identický agregát, ale vyladený na 280 kW. Krútiaci moment vzrástol o 10 Nm na výsledných 460. Pre F-Type Coupé S to znamená akceleráciu na stovku pod päť sekúnd (4,9 s) a maximálnu rýchlosť 275 km/h. Oba motory sú spojené s 8-stupňovou automatickou prevodovkou Qiuckshift.
Na vrchole ponuky však prichádza zmena. Opäť tu síce sídli kompresorový 8-valec 5,0 V8, no v kupé s prívlastkom R mu tuning priniesol v porovnaní s roadsterom 40 kW navyše. Výsledná hodnota je 404 kW, teda presne 550 koní. Krútiaci moment vrcholí hodnotou 680 Nm. Šprint na stovku trvá v tomto prípade len 4,2 sekundy, pričom ručička rýchlomera sa zastaví až pri údaji 300 km/h.
Ostrá verzia F-Type R Coupé má špeciálne naladený podvozok so zvýšenou tuhosťou pružín vpredu o 4,3 a vzadu o 3,7 percenta v porovnaní s 8-valcovým roadsterom. Adaptívne tlmiče pracujú vo viacerých módoch a kontrolujú pozíciu kolesa 550-krát za sekundu. Aktiváciou dynamického režimu prostredníctvom dotykového displeja sa mení kompletná jazdná charakteristika vrátane reakcie motora na pohyb plynového pedálu, charakteristika pruženia a činnosti prevodovky.
Premiéru má v F-Type R Coupé aj aktívny zadný diferenciál, ktorý nahradí pôvodný mechanický samosvor. Jeho špecialitou bude elektronické vektorovanie hnacieho momentu medzi kolesá pomocou bŕzd. Pre F-Type S a F-Type R budú k dispozícii príplatkové karbónovo-keramické brzdy Matrix s kotúčmi s priemerom 398 mm vpredu a 380 vzadu. Ich výhodou je aj nižšia hmotnosť, a to až o 21 kg.
Technické údaje | |||
---|---|---|---|
Model | F-Type Coupé | F-Type S Coupé | F-Type R Coupé |
Motor | 3,0 V6 | 3,0 V6 | 5,0 V8 |
Zdvihový objem (ccm) | 2 995 | 2 995 | 5 000 |
Počet valcov/ventilov | V6/24 | V6/24 | V8/32 |
Max. výkon (kW/ot.) | 250/6 500 | 280/6 500 | 404/6 500 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 450/3 500 | 460/3 500 | 680/2 500 |
Prevodovka | 8A | 8A | 8A |
0 – 100 km/h (s) | 5,3 | 4,9 | 4,2 |
Max. rýchlosť (km/h) | 260 | 275 | 300 |
Spotreba na 100 km (l) | 8,8 | 9,1 | 11,1 |