Mitsubishi GC-PHEV: Plug-in hybrid do terénu

Chcelo Mitsubishi postaviť najškaredšie auto planéty? Tak potom sa mu to asi podarilo. Lenže dôležitejšia je technika pod kapotou, ktorá by sa mala už v blízkej dobe objaviť v sériových Mitsubishi.

03.12.2013 06:00
Mitsubishi GC-PHEV Concept Foto:
Mitsubishi GC-PHEV dizajnom príliš neočarí, no plug-in hybridná technika pod jeho kapotou má k realite bližšie, než by sa mohlo zdať.
debata (2)

Mitsubishi GC-PHEV je jedným z troch konceptov, ktoré predstavila japonská automobilka na autosalóne v Tokiu. A asi aj najkontroverznej­ším. Veľké SUV s plug-in hybridnou technikou, o ktorom sa špekuluje, že by mohlo byť predobrazom nového Pajera, šokuje totiž drsným dizajnom. Na dĺžku má takmer päť metrov (4 930 mm), čo len potvrdzuje teóriu o nástupcovi veľkého SUV s tromi diamantmi.

Do triedy terénnych áut prináša veľké nóvum v podobe karosérie bez stredových stĺpikov. Dvojica dverí sa otvára od seba, podobne ako na Opeli Meriva, čím sa uľahčuje prístup do interiéru. Ktovie, čo však urobí také odvážne riešenie s tuhosťou veľkej karosérie, ktorá by mala zdolávať nástrahy nespevnených ciest. Zaujímavý je aj transparentný predný stĺpik zlepšujúci výhľad do strán.

Prístup do interiéru so štvoricou... Foto: Mitsubishi
Mitsubishi GC-PHEV Concept Prístup do interiéru so štvoricou individuálnych sedadiel uľahčujú absentujúce stredové stĺpiky a protismerne sa otvárajúce zadné dvere.

V priestrannom interiéri nájdeme štyri samostatné sedadlá a rovnako futuristicky riešenú palubnú dosku či stredovú konzolu. Tie sú v podstate pokryté displejmi. Na stredovom tuneli je napríklad horizontálny displej systému Tactical Table, ktorý zhromažďuje jazdné dáta a zároveň ich umožňuje zobrazovať na internete. Akoby to nestačilo, k dispozícii je aj head-up displej. Dokonca aj funkciu spätných zrkadiel na seba prevzali monitory prenášajúce obraz kamier.

Ako vyplýva z názvu, GC-PHEV je plug-in hybrid. Poháňa ho vidlicový 6-valec 3,0 MIVEC (250 kW) spojený s 8-stupňovou a automatickou prevodovkou a prídavným elektromotorom s výkonom 70 kW. Zásoba batérii s kapacitou 12 kWh, umiestnených pod podlahou kufra, umožňuje tomuto obrovi prejsť v čisto elektrickom režime približne 40 km. Aj preto je normovaná spotreba len sedem litrov benzínu na 100 km. Samozrejmosťou je pohon oboch náprav.

Na drsný off-road je objem displejov a... Foto: Mitsubishi
Mitsubishi GC-PHEV Concept Na drsný off-road je objem displejov a obrazoviek naozaj šokujúci. Monitormi je pokrytý dokonca aj stredový tunel. Za zmienku stoja aj transparentné predné stĺpiky.

Práve plug-in hybridná technológia je na koncepte najdôležitejším odkazom. Mitsubishi sa totiž plánuje v budúcnosti zamerať na autá poháňané touto technológiou. Naznačilo to už plug-in hybridným Outlanderom, no objaviť by sa mala prakticky vo všetkých jeho modeloch vrátane Lanceru. Spolu s orientáciou na výrobu SUV a crossoverov, podľa vzoru Nissanu, si Mitsubishi sľubuje svetlejšiu budúcnosť. V súčasnosti sa mu totiž nedarí v Európe a ani v USA.

Mitsubishi GC-PHEV Concept
Mitsubishi GC-PHEV Concept
+16Mitsubishi GC-PHEV Concept

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #plug-in hybrid #Mitsubishi GC-PHEC Concept #Autosalón Tokoi 2013
Články podľa značiek