Súčasné Alto v Európe veľa vody nenamútilo. Dôvodom bol zastaraný dizajn a napokon aj cena, za ktorú ste si mohli dovoliť oveľa atraktívnejšie a modernejšie modely konkurencie. A:Wind to má však zmeniť. Prezrádza, že nová generácia dostane atraktívnejší vzhľad aj techniku.
Na dĺžku má A:Wind rovných 3 600 mm, čo znamená, že je v porovnaní s Altom o 100 mm dlhší. A vzrástol aj rázvor náprav – z pôvodných 2 360 na 2 425 mm (+ 65 mm). To už zodpovedá napríklad proporciám VW up! alebo sesterskej Škody Citigo. Výhodou je aj pätoro dverí. Názov A:Wind má symbolizovať snahu Suzuki priniesť do triedy mini áut nový vietor.
Štúdia stojaca na 16-palcových diskoch kolies má podstatne dynamickejšie línie a viac miesta v interiéri. Nové časy veští dotykové rozhranie multimediálneho systému aj veselý farebný a materiálový mix. Niektoré prvky, napríklad prieduchy ventilácie, už však poznáme z väčšieho Swiftu.
Pod kapotou A:Windu pracuje skromný litrový 3-valec so zatiaľ neznámym výkonom, no pravdepodobne ide o známy motor zo súčasného Alta, ktorý ponúka výkon 50 kW a 90 Nm krútiaceho momentu. Technickou novinkou je preto viac kontinuálna prevodovka CVT, ktorá sa v Alte doteraz neobjavila.
Zatiaľ je A:Wind určený pre ázijské trhy, kde by mal doraziť v priebehu budúceho roka. Vyrábať sa bude v Thajsku. Rozhodne však neostane len regionálnou záležitosťou. Časom by mohol nahradiť Alto aj v Európe. Šušká sa tiež o zmene názvu z Alta na Suzuki Celerio.