VW Passat BlueMotion Concept: Bude aj Passat jazdiť na dva valce?

Nie, nebojte sa, pod kapotou Passatu sa dvojvalec neobjaví, ale motor 1,4 TSI ACT s technológiou vypínania dvoch valcov by mu mohol priniesť slušnú úsporu paliva. Volkswagen ho namontoval v Detroite do prototypu s prívlastkom BlueMotion Concept.

20.01.2014 06:00
VW Passat BlueMotion Concept Foto:
Ekonomická verzia amerického Passatu spotrebuje len 5,6 litra benzínu na 100 km. Nepotrebuje pritom drahú hybridnú techniku ani Američanmi zatracovaný diesel.
debata (1)

Motor 1,4 TSI je v súčasnosti základnou ponukou pre Passat. Dodáva sa v dvoch výkonových verziách 90 a 110 kW. Lenže technika Passatu, ktorého posledná generácia pochádza z roku 2010, je predsa len staršieho dáta. Nový Golf už napríklad používa agregát 1,4 TSI aj s technológiou vypínania valcov ACT. A presne tento motor poháňa prototyp americkej verzie Passatu BlueMotion Concept.

Hlavnou hviezdou Passat BlueMotion je 4-valec... Foto: Volkswagen
VW Passat BlueMotion Concept Hlavnou hviezdou Passat BlueMotion je 4-valec 1,4 TSI ACT s technológiou vypínania dvoch valcov.

Motorári ho pre potreby Passatu naladili na nezvyčajný výkon 112 kW a spojili s dvojspojkovou prevodovkou DSG aj s novou funkciou „plachtenia“. Pri nízkom a strednom zaťažení tak môže Passat pracovať len na dva valce a pri dochádzaní na križovatku či pozvoľnom spomaľovaní naplno využívať svoju zotrvačnú energiu, akoby ste mali zaradený neutrál.

Na redukcii spotreby sa podieľajú aj čiastkové... Foto: Volkswagen
VW Passat BlueMotion Concept Na redukcii spotreby sa podieľajú aj čiastkové aerodynamické úpravy a pneumatiky so zníženým valivým odporom.

V experimentálnom Pssate je v podstate len implantovaná technika známa z novších modelov, čo mu spolu s pneumatikami so zníženým valivým odporom a aerodynamickými úpravami prináša výraznú úsporu paliva. Priemerná spotreba je len 5,6 litra benzínu čo sa už nápadne blíži k priemerom dieselových motorov. V porovnaní s klasickým Passatom 1,4 TSI, ktorý spotrebuje podľa verzie od 6,1 do 6,3 litra benzínu, je to úspora do 0,7 litra paliva.

V porovnaní s americkým Passatom, kde benzínovú ponuku tvorí buď agregát 1,8 TSI, alebo 2,5 litrový 5-valec, by však bola redukcia nákladov na palivo ešte výraznejšia. Volkswagen však zatiaľ nepovedal, či takúto verziu naozaj plánuje uviesť na severoamerický trh. V Detroite tak pravdepodobne len zisťuje potenciálny záujem Američanov. Priviesť ho do reality však iste nebude problém vzhľadom na sériovú koncernovú techniku.
VW Passat BlueMotion Concept
VW Passat BlueMotion Concept
+4VW Passat BlueMotion Concept

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #Concept #koncept #VW #autosalón Detroit 2014 #Passat #Passat BlueMotion
Články podľa značiek