Nový pohon 4×4, označovaný v Barcelone 4Drive, využíva piatu generáciu hydraulicky ovládanej medzinápravovej spojky Haldex, ktorá je nielen pohotovejšia, ale aj ľahšia. Vďaka odstráneniu tlakového zásobníka oleja až o 1,4 kg. Dostane sa hneď do dvoch dieselových Leonov s karosériou kombi ST. Najprv so slabším naftovým motorom 1,6 TDI (77 kW) a neskôr do silnejšej verzie 2,0 TDI (110 kW).
Obe motorizácie budú spojené výhradne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, podobne ako v Škode Octavia a Volkswagene Golf. Rozdiel v porovnaní s Golfom spočíva v tom, že ako jediný môže mať štvorkolku aj s karosériou hatchback. Špecialitou Octavie zas ostane pohon 4×4 v kombinácii s motorom 1,8 TSI a dvojspojkovým automatom DSG.
Trakciu bude štandardne podporovať elektronická uzávierka EDS pre oba diferenciály a rozšírená uzávierka XDS podporujúca stabilitu v zákrutách. Leon ST 1,6 TDI 4Drive zrýchľuje na stovku za 12 sekúnd. Silnejšej verzii s motorom 2,0 TDI stačí len 8,7 sekundy.
Na znížení spotreby paliva sa podieľa sériový stop-štart systém a regenerácia brzdnej energie. Výsledkom je priemerná spotreba len 4,5, respektíve 4,8 litra nafty na 100 km. Za miesto premiéry nových Leonov si Seat vybral prekvapujúco práve prebiehajúci lokálny autosalón vo Viedni.