Časomiera semaforov nie je nič nové. Stretávali sme sa s ňou aj na našich cestách. Lenže podľa Audi by sa mal tento systém presťahovať zo semaforov priamo do elektroniky vozidla. Že sa to dá, dokázalo na výstave spotrebnej elektroniky v Las Vegas, kde predviedlo experimentálne Audi A6 vyzbrojené zariadením Traffic Light Assist. Systém nepotrebuje žiadne kamery.
Všetky potrebné informácie získava z miestnej dopravnej siete a navigácie. Údaj o tom, koľko ešte potrvá do najbližšej zmeny svetelného signálu semaforu, sa vo forme sekundovej časomiery zobrazí vodičovi priamo na prístrojovom paneli, prípadne head-up displeji. Takáto informácia je pre vodiča veľmi užitočná. Viet totiž odhadnúť, či má spomaliť, zrýchliť, alebo udržiavať konštantnú rýchlosť.
Systém TLA zároveň spolupracuje so smerovými svetlami a navigáciou, vďaka čomu vie, do ktorého prúdu sa chce vodič zaradiť a kam chce odbočiť. Podľa toho vyberie časomieru správneho semaforu. Zaujímavá je aj koordinácia so stop-štart systémom. Pri státí na červenej dokáže totiž naštartovať motor tesne predtým, než naskočí zelené svetlo.
Audi už systém TLA testuje v materskom Ingolstadte, Berlíne, ale aj talianskej Verone. A ako ukázalo v Las Vegas, pracuje aj v tamojšom prostredí. Podmienkou fungovania sú však dáta z dopravného dispečingu alebo dáta vysielané priamo semaformi. Kým teda samotná technológia v aute je už pripravená, infraštruktúra zatiaľ nie. Systém tak budú môcť majitelia využívať len v niektorých oblastiach.