Koncern Daimler obnovil slávny Maybach, vyrábajúci v dvadsiatych a tridsiatych rokoch minulého storočia najprestížnejšie nemecké limuzíny, v roku 2002. Vlastne mu ani nič iné neostávalo. Britskú aristokraciu si totiž rozdelili koncerny Volkswagen a BMW. Páni z Wolfsburgu kúpili Bentley a Mníchov zas dostal pod svoje krídla Rolls-Royce. Na Stuttgart už neostalo. Ak chcel vstúpiť do vyššej spoločnosti, musel sa obzrieť do minulosti.
Cieľom Maybachu bolo konkurovať práve aristokratickým britským limuzínam z Crewe. To sa však podarilo len čiastočne. Po počiatočnej sláve sa Maybachu prestávalo postupne dariť. Záujem o tieto koráby s dĺžkou 5,7 alebo 6,2 metra a s technikou dve generácie starého Mercedesu triedy S, stále klesal. Noapak, britská konkurencia získavala nových zákazníkov. Daimler preto v roku 2011, teda necelých desať rokov od spustenia výroby, oznámil, že značku zavrie.
Posledný Maybach zišiel z liniek minulý rok. Za celú existenciu ich bolo vyrobených len približne 3 000 kusov. Mimochodom, to bol vlaňajší výsledok predajov Rolls-Royce. Všetko teda nasvedčovalo, že aj druhá kapitola dejín Maybachu sa skončí neúspešne. Informácie zneli, že jeho pozíciu zastane najluxusnejšia verzia novej generácie Mercedesu triedy S s prívlastkom Pullman. Dnes je zas všetko inak.
Daimler potvrdil, že s Maybachom počíta aj do budúcnosti. Opäť bude spočívať na platforme triedy S, samozrejme, tej súčasnej, ktorú predstavila automobilka len vlani. Pod kapotou tak nemôžme čakať nič menšie ako nedávno modernizovaný 6-litrový 12-valec s dvoma turbodúchadlami a výkonom minimálne 390 kW. Možný je však aj výkonnejší variant z dielne AMG naladený až na 463 kW.
Či bude Maybach od triedy S výrazne odlišný, alebo pôjde len o jej vrcholovú verziu, ukáže už blízka budúcnosť.