Maybach sa predsa len vráti. Chce byť lepší než rolls

Veľkolepá reinkarnácia zaniknutej nemeckej značky sa skončila po desiatich rokoch neveľkým úspechom. Už sa zdalo, že odíde opäť do minulosti. Posledné správy jej však veštia svetlejšiu budúcnosť.

03.02.2014 16:00
debata
Ešte nedávno to vyzeralo, že koncern Daimler... Foto: Maybach
Maybach - logo Ešte nedávno to vyzeralo, že koncern Daimler vyškrtne značku Maybach zo svojho portfólia. Dnes sa zdá, že ju čaká svetlejšia budúcnosť.

Koncern Daimler obnovil slávny Maybach, vyrábajúci v dvadsiatych a tridsiatych rokoch minulého storočia najprestížnejšie nemecké limuzíny, v roku 2002. Vlastne mu ani nič iné neostávalo. Britskú aristokraciu si totiž rozdelili koncerny Volkswagen a BMW. Páni z Wolfsburgu kúpili Bentley a Mníchov zas dostal pod svoje krídla Rolls-Royce. Na Stuttgart už neostalo. Ak chcel vstúpiť do vyššej spoločnosti, musel sa obzrieť do minulosti.

Cieľom Maybachu bolo konkurovať práve aristokratickým britským limuzínam z Crewe. To sa však podarilo len čiastočne. Po počiatočnej sláve sa Maybachu prestávalo postupne dariť. Záujem o tieto koráby s dĺžkou 5,7 alebo 6,2 metra a s technikou dve generácie starého Mercedesu triedy S, stále klesal. Noapak, britská konkurencia získavala nových zákazníkov. Daimler preto v roku 2011, teda necelých desať rokov od spustenia výroby, oznámil, že značku zavrie.

Napriek ponuke extrémneho luxusu záujem zo... Foto: Maybach
Maybach 62 S Napriek ponuke extrémneho luxusu záujem zo strany zákazníkov o limuzíny Maybach neustále klesal. Rozhodli sa väčšinou pre Bentley alebo Rolls-Royce.

Posledný Maybach zišiel z liniek minulý rok. Za celú existenciu ich bolo vyrobených len približne 3 000 kusov. Mimochodom, to bol vlaňajší výsledok predajov Rolls-Royce. Všetko teda nasvedčovalo, že aj druhá kapitola dejín Maybachu sa skončí neúspešne. Informácie zneli, že jeho pozíciu zastane najluxusnejšia verzia novej generácie Mercedesu triedy S s prívlastkom Pullman. Dnes je zas všetko inak.

Daimler potvrdil, že s Maybachom počíta aj do budúcnosti. Opäť bude spočívať na platforme triedy S, samozrejme, tej súčasnej, ktorú predstavila automobilka len vlani. Pod kapotou tak nemôžme čakať nič menšie ako nedávno modernizovaný 6-litrový 12-valec s dvoma turbodúchadlami a výkonom minimálne 390 kW. Možný je však aj výkonnejší variant z dielne AMG naladený až na 463 kW.

Či bude Maybach od triedy S výrazne odlišný, alebo pôjde len o jej vrcholovú verziu, ukáže už blízka budúcnosť.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Bentley #Mercedes-Benz #Rolls-Royce #Maybach #obnovená výroba
Články podľa značiek