Záujem českých médií odštartovala informácia v britskom Autocare, ktorý tvrdí, že Fabia sa objaví v podobe konceptu na blížiacom sa marcovom autosalóne v Ženeve, a že bude stáť na skrátenej verzii novej modulárnej platformy MQB. To je v úplnom rozpore s predchádzajúcimi informáciami. Tie totiž tvrdili, že novú platformu Fabia jednoducho nedostane. Dokonca to povedal sám šéf vývoja Frank Welsch.
My sa prikláňame k jeho názoru už len preto, že je málo pravdepodobné, aby Fabia technologicky predbehla nový Volkswagen Polo. Ten bude debutovať v marci v Ženeve, no ide skôr o radikálnu modernizáciu než generačnú výmenu. Preto si aj Polo bude musieť ešte nejaké tie dva–tri roky vystačiť s pôvodným podvozkom. A že by vo Wolfsburgu dali Fabii, ktorá stojí v koncernovej hierarchii nižšie, prednosť, je naozaj málo pravdepodobné.
Dôveryhodnejšie preto znejú skôr informácie o pripravovaných motorizáciách, ktoré sa môžu opierať o realitu, teda o modernizované Polo. Pôjde najmä o benzínové 3-valce s objemom jedného litra. Atmosférická verzia 1,0 MPI, známa už zo Škody Citigo, má výkon 44 alebo 55 kW. Nová preplňovaná verzia 1,0 TSI dosahuje výkon 63 alebo 77 kW. Počítať môžeme aj s novým 4-valcovým turbodieselom 1,4 TDI (66, 77 kW).
Či sa Fabia III objaví v podobe konceptu na autosalóne v Ženeve je tiež málo pravdepodobné. Aspoň na základe skúsenosti. Ešte sa nestalo, aby Škoda predstavila pol roka pred príchodom nového modelu koncept. Navyše sa šušká, že ak by Škoda do Ženevy predsa len koncept priviezla, bude to skôr štúdia na tému 4-dverového kupé na báze novej Octavie. A dva koncepty súčasne? To je na túto českú značku priveľa.
Neostáva nám teda nič iné, ako počkať. Isté je len to, že tretia generácia Fabie má svetovú premiéru naplánovanú na jesennú motorshow v Paríži.