Qoros tvrdí, že zákazníci sedanov a hatchbackov sú veľmi rozdielni. Preto nie je Qoros 3 Hatch len jednoduchým skráteným derivátom sedanu. Technicky je s ním však identický, keďže spočíva na rovnakej platforme s nezmeneným rázvorom 2¤690 mm. Rozdiely sú však v dizajne. A nejde len o skrátenie zadnej časti o 177 mm, čím sa celková dĺžka zmenšila na 4¤438 mm. Qoros sa snažil vštepiť hatchbacku dynamickejší výraz.
Nová je preto delená predná maska s výraznejšou spodnou časťou, ktorá zabieha hlbšie do prepracovaného nárazníka. Nápadné sú aj nové kruhové hmlové svetlá. Úplne odlišné sú aj zadné svetlá. Verzie s výkonnejším motorom majú dve koncovky výfuku. Športovejší vzhľad sa snažia navodiť klenuté chromované lišty pod oknami a dvojfarebný strešný spojler zložený z dvoch dielov.
Na výber bude zo šiestich lakov, počnúc farbou Midnight Black a Crystal White až po metalické odtiene Starlight Black, Shimmer Grey, Diamond Silver a Sunrise Red. Základné verzie budú jazdiť na 16-palcových kolesách. Pre vyššie úrovne sú pripravené hliníkové 17– a 18-palcové disky. Najvyššiu úroveň identifikujete ľahko vďaka adaptívnym xenónovým svetlám. Tie dopĺňajú denné LED diódy smerových svetiel v spätných zrkadlách.
V interiéri sa toho zmenilo ďaleko menej. Palubná doska aj prístrojový panel prevzal Hatch bez zmien zo sedanu. Dodávať sa bude v štyroch stupňoch vybavenia: Essence, Experience, Experience Plus a Elegance. Už v základe nájdete elektricky ovládané okná, spätné zrkadlá, bezkľúčové odomykanie a farebný TFT displej informačného systému na prístrojovom paneli. Qoros je však pyšný najmä na to, že súčasťou všetkých verzií je multimediálne rozhranie Qoros MMH pripojené cez 3G sieť k službám QorosQloud. Súčasťou rozhrania je aj navigácia a bluetooth.
Vyššia úroveň Experience pridáva automatickú klimatizáciu, polokožené čalúnenie, svetelný senzor, cúvaciu kameru a 150-wattovú audiosústavu. Experience Plus je bohatší o elektricky ovládané strešné okno. V najvyššom stupni Elegance nájdete navyše tempomat, elektricky nastaviteľné a vyhrievané predné sedadlá, ambientné osvetlenie interiéru, bezkľúčové štartovanie či automatické sklápanie spätných zrkadiel. Súčasťou sú aj spomínané 18-palcové disky a adaptívne svetlá.
Qoros tiež tvrdí, že Hatch bude patriť k najpriestrannejším modelom v kompaktnej triede. Vodič a spolujazdec majú nad sedadlami k dispozícii výšku 982 mm, na nohy 1¤047 mm a v šírke ramien 1¤455 mm. Zároveň ponúka v porovnaní so sedanom viac miesta nad hlavou zadných cestujúcich (960 mm), keďže strecha je tu klenutá vyššie. Hanbiť sa nemusí ani za batožinový priestor. Do kufra pojme 403 litrov nákladu, čo je nadštandardné. Zadné veko je pritom v porovnaní so sedanom o 50 mm širšie. Po sklopení delených sedadiel vzrastie využiteľný objem na 1 105 litrov.
Qoros už zažiaril vo vlaňajších nárazových testoch Euro NCAP. Bol najlepšie hodnoteným vozidlom za minulý rok. Na tom sa nemá nič zmeniť ani v prípade verzie Hatch. Aby Qoros aj po „amputácii“ kufra dosiahol rovnakú tuhosť karosérie, má Qoros Hatch prídavnú strešnú priečku. Štandardná bezpečnostná výbava bude obsahovať štyri až šesť airbagov, duálne predpínače pásov, stabilizačný systémom ESC, systém stabilizácie v zákrutách (CBS), ale aj hill-holder pre uľahčenie rozjazdu do svahu. Najvyššia úroveň Elegance dostane monitorovanie tlaku v pneumatikách.
Motory prevezme Qoros Hatch zo sedanu. V ponuke sú zatiaľ len dva benzínové 4-valce s objemom 1,6 litra – slabší atmosférický s výkonom 96 kW a silnejší s preplňovaním a výkonom 115 kW. Oba sú vyvinuté v spolupráci s rakúskou firmou AVL. Kým základný motor je spojený štandardne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, turbo bude dodávané výlučne so 6-stupňovým dvojspojkovým automatom DCT. Za príplatok je však k dispozícii aj pre slabšiu motorizáciu. Priemerná spotreba sa podľa motorizácie a použitej prevodovky pohybuje od 6,1 do 6,5 litra benzínu na 100 km.
Podvozok používa predné tlmičové vzpery McPehrson a zadnú vlečnú nápravu omega. Elektrický posilňovač spolupracuje s hrebeňovým riadením. Predné ventilované brzdové kotúče majú priemer 305 mm, vzadu sú použité menšie s priemerom 285 mm. Qoros 3 Hatch bude vyrábaný výlučne v novej čínskej továrni v Changshu spoločne so sedanom Qoros 3. Vo svetovej premiére sa predstaví na autosalóne v Ženeve. Na Slovensku by sa mal nový päťdverový hatchback objaviť v predstihu ešte tento rok, v ostatnej Európe až od roku 2015.
Rozmery, objemy | |
---|---|
Dĺžka (mm) | 4 438 |
Šírka (mm) | 1 839 |
Výška (mm) | 1 445 |
Rázvor náprav (mm) | 2 690 |
Veľkosť kufra (l) | 403 – 1 105 |
Objem nádrže (l) | 55 |
Technické údaje | |||
---|---|---|---|
Motor | 1,6i | 1,6 DCT | 1,6 Turbo DCT |
Počet valcov/ ventilov | 4ˇ16 DOHC | 4/16 DOHC | 4/16 DOHC |
Zdvihový objem (ccm) | 1 598 | 1 598 | 1 598 |
Max. výkon (kW/ot.) | 93/6 150 | 93/6 150 | 115/5 500 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 155/3 900 | 155/3 900 | 210/1 750 |
Prevodovka | 6M | 6A | 6A |
0 – 100 km/h (s) | 11,6 | 12,6 | 9,7 |
Max. rýchlosť (km/h) | 193 | 193 | 210 |
Spotreba na 100 km (l) | 6,3 | 6,1 | 6,5 |