
Ku generačnej výmene prichádza po dlhých deviatich rokoch a tak sa nemožno čudovať, že Peugeot 108 je od základu novým autom. Okrem už klasických hatchbackov s troj- a päťdverovou karosériou pribudne aj trojdverová verzia 108 TOP! s plátennou sťahovacou strechou. Hoci sa riešenie tak trochu podobá konkurenčným modelom Fiat 500C a Citroen DS3 Cabrio, strechu možno stiahnuť iba po zadné výklopné veko.
Rozmery sa menili len nepatrne. Peugeot 108 má na dĺžku 3 470 mm, čo je len o tri centimetre viac v porovnaní so stosedmičkou. Šírka 1 620 mm však znamená, že je o centimeter užší. Kufor ponúka 196 litrov pre batožinu. S dojazdovým rezervným kolesom je to o 16 litrov menej. Prístup doň zabezpečuje opäť ľahké bezrámové výkolopné okno. A hmotnosť je vôbec silnou stránkou novej stoosmičky. Základná verzia váži len 840 kg!
Dizajn sa inšpiroval modelmi 208 a 308. Stoosmičke je doslova ich miniatúrou. Vpredu nájdeme „plávajúcu“ chrómom lemovanú prednú masku a svetlá s „mihalnicami“ tvorenými svetlovodivou trubicou. Denné LED svetlá sú umiestnené spolu s hmlovkami v nárazníkoch. Nechýbajú ani zadné svetlá s motívom troch pazúrov. Novinkou je bohatý individualizačný program.

Na výber je z viacerých kombinácii farieb laku karosérie. Verzia TOP! umožňuje aj špecifický výber farby kapoty a strešného plátna. A potom je tu ešte sedem tematických polepov, ale aj grafických úprav spätných zrkadiel. Tieto témy sa potom prenášajú aj do interiéru. Ten nám však Peugeot zatiaľ neukázal. Zato ho dosť podrobne opísal.
Jeho pýchou je multimediálne rozhranie s funkciou Mirror Screen, ktorá umožňuje prepojiť váš smartfón s vozidlom a ovládať jeho funkcie a rôzne aplikácie cez 7-palcovú dotykovú obrazovku. V závislosti od telefónu dokonca aj hlasom. Nad štandard triedy ide 108 aj niektorými ďalšími prvkami výbavy. Objavuje sa tu automatická klimatizácia, bezkľúčový vstup a štartovanie, kožené čalúnenie či sériovo dodávaný hill-holder.
Na rozdiel od Peugeotov 208, 2008 a 308 nepoužil Peugeot v malej stoosmičke koncepciu predsunutých prístrojov. Prístrojový panel tvorí analógový ukazovateľ a LCD displeje umiestnený priamo na stĺpiku riadenia. Nechýba ani indikátor radenia prevodových stupňov. Ergonómii prospieva aj výšková regulácia volantu a sedadla vodiča.

Zlepšuje sa aj bezpečnostná výbava. Niet sa čomu čudovať, veď súčasný model 107 je po sprísnení metodiky crash testov Euro NCAP držiteľom iba troch hviezdičiek. Samozrejme, spolu so sesterskými modelmi Citroen C1 a Toyota Aygo. V sérii tak v Peugeote 108 bude napríklad šesť airbagov, stabilizačný systém ESC či brzdový asistent.
Pod kapotou bude na výber zo štyroch trojvalcových variantov. Základný motor s objemom 1,0 litra ponúkne výkon 50 kW. Spojený bude so 6-stupňovým manuálom alebo robotizovanou prevodovkou ETG s tým istým počtom prevodových stupňov. Ekonomická verzia 1,0 e-VTi bude kombinovaná s manuálom a štart-stop systémom. Na vrchol sa postaví väčší motor 1,2 VTi Pure Tech s výkonom 60 kW. Informácie o dynamických parametroch a spotrebe Peugeot zatiaľ nezverejnil.
Podvozok ostáva verný prednému zaveseniu Pseud McPherson. Zadné kolesá vedie jednoduchá náprava s torznou priečkou. Rozchod vpredu je 1 425, vzadu 1 420 mm. Disky s priemerom 14 alebo 15 palcov ukrývajú predné kotúčové brzdy s priemerom 247 mm a zadné bubny (200 mm).

Peugeot 208 absolvuje svetovú premiéru na marcovom autosalóne v Ženeve. V súvislosti s výrobou, ktorá bude opäť situovaná v závode TPCA v českom Kolíne, možno v najbližšej dobe očakávať aj príchod nástupcov sesterských modelov Citroenu C1 a Toyoty Aygo.