VW Golf GTE: Ku GTI a GTD pribudne ostrý hybrid

Do Golfu namontujú vo Wolfsburgu techniku Audi A3 e-tron a na veko nalepia plaketu GTE. Plug-in hybridný športovec bude na stovku zrýchľovať za 7,6 sekundy.

19.02.2014 16:00
debata
V útrobách Golfu GTE sa bude skrývať motor 1,4... Foto: Volkswagen
VW Golf GTE V útrobách Golfu GTE sa bude skrývať motor 1,4 TSI, elektromotor a li-ion akumulátory umiestnené pod zadnými sedadlami. Presne ako v Audi A3 e-tron.

Podobne ako verzie GTI a GTD dostane aj Golf GTE športový bodykit zahŕňajúci aerodynamické prvky, ale aj nižší podvozok či špecifické svetlá a 18-palcové disky kolies. Rozdiel však bude pod kapotou.

Golf GTE si požičia techniku sesterského Audi A3 e-tron. To znamená benzínový 4-valec 1,4 TSI s relatívne nízkym výkonom 110 kW, no zároveň aj 80-kilowattový elektromotor integrovaný v upravenej 6-stupňovej prevodovke DSG. V Audi ju označujú symbolom e-S Tronic.

Samotný elektromotor váži len 34 kg, k 250 newtonmetrom benzínového motora pridáva ďalších 330. Zdrojom elektrickej energie budú dobíjateľné li-ion akumulátory s kapacitou 8,8 kWh, umiestnené pod zadným sedadlom, ktoré by mali v čisto elektrickom režime zabezpečiť dojazd okolo 50 km.

Pri súčinnosti oboch druhov pohonov sa však z Golfu GTE stane aj napriek vyššej hmotnosti o 160 kg, celkom slušný atlét. Systémový výkon 155 kW mu umožní akcelerovať na stovku za 7,6 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 217 km/h.

Spotrebu paliva Volkswagen síce neudáva, no produkcia emisií oxidu dusíka, len 35 g/km, prezrádza, že sa nebude líšiť od Audi A3 e-tron, ktoré má normovanú spotrebu v hybridnom režime „vypočítanú“ na 1,5 litra benzínu na 100 km.

Podľa informácií britského magazínu Autocar, by sa mala výroba Golfu GTE začať ešte tento rok. Volkswagen ho tak predstaví buď už na jar v Ženeve, alebo najneskôr na jeseň v Paríži.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #Golf #VW #plug-in hybrid #GTI #GTD #GTE #Golf GTE
Články podľa značiek