Opel tvrdí, že reakcia na vlaňajšiu štúdiu Adam Rocks Concept bola taká pozitívna, že neváhal priviezť myšlienku miniatúrneho crossovera do série. A od konceptu sa nový Rocks naozaj veľmi nelíši. Opel zdvihol podvozok o 15 mm, pridal plastovú ochranu karosérie, rozšíril blatníky a pneumatiky obul na v tejto kategórii naozaj nezvyklo veľké 17-palcové disky kolies. Za príplatok sú k dispozícii dokonca osemnástky.
Jeho ďalším unikátom je elektricky ovládaná plátenná strecha, ktorá evokuje pocit z jazdy v kabriolete. Jej otvorenie a zatvorenie trvá len 5 sekúnd. Celý modul strechy je akusticky optimalizovaný. Zvukovú izoláciu kabíny zabezpečuje robustná trojvrstvová konštrukcia, pričom strednú vrstvu tvorí neoprénový vodotesný sendvič. Otváracia strecha je pritom súčasťou sériovej výbavy.
To robí Adam Rocks spolu s dĺžkou iba 3,74 m, čo je o 40 mm menej, ako má najbližší konkurenčný model, predstaviteľa v podstate úplne nového segmentu. Aby ani Rocks nestratil čaro individualizácie, na výber je niekoľko druhov diskov kolies, exteriérové polepy a nové farby , ako napríklad sýta žltá Goldbusters. Paleta farieb teraz obsahuje 18 lakov karosérie a šesť odlišných farieb strechy.
K štandardným prvkom Adama Rocks patria antracitové obklady karosérie, strieborné nábehové lišty, strešný spojler, chrómová koncovka výfuku či denné LED svetlá. Špecifická je aj kabína. Pre Rocks boli navrhnuté dva exkluzívne typy spracovania interiéru. Jedna verzia je prevzatá priamo zo štúdie Adam Rocks. Má športové sedadlá a panely dverí potiahnuté kombináciou látka/morrocana v arašidovej farbe, kožený volant, radiacu páku a páku ručnej brzdy rovnakej farby a dekoračné nálepky „Surf“.
Druhé vyhotovenie má sofistikovaný dizajn Coffee Bean. Sýtohnedé sedadlá v čiernej kabíne sú doplnené jasne modrým prešívaním. Navyše sú pre Rocks k dispozícii takmer všetky alternatívy individualizácie dostupné v modelovom rade ADAM. Najpyšnejší je však Opel na multimediálny systém IntelliLink, ktorý Rocks preberá z väčších Oplov. Ten je kompatibilný so smartfónmi Android a Apple iOS. Dotykový displej má uhlopriečku 7 palcov a zabezpečuje funkcie navigácie komunikácie či zábavy.
Spolu s Adamom Rocks prichádza Opel aj s úplne novou generáciu úsporného celohliníkového trojvalcového benzínového motora 1,0 Ecotec Direct Injection Turbo. Na výber bude vo verzii s výkonom 66 alebo 85 kW. Krútiaci moment dosahuje v oboch prípadoch zhodných 166 Nm pri 1 800 otáčkach za minútu. Opel tvrdí, že bude jedným z najtichších motorov vo svojej triede a že akustickým komfortom prekonáva aj mnohé 6-valcové motory.
Spojený bude s novou generáciou 6-stuňovej manuálnej prevodovky so zníženým trením. Normovaná spotreba paliva nemá prekročiť 4,3 litra benzínu na 100 km. Ostatné parametre Opel zatiaľ neprezradil. Isté je, že spoliehať sa bude výlučne na pohon predných kolies. Štvorkolku v štýle Fiatu Panda 4×4 teda očakávať nemôžeme. Zato podvozok prešiel okrem zvýšenia svetlej výšky aj ďalšími úpravami. Tlmiče pruženia, geometria zadnej nápravy aj riadenie boli modifikované na schopnosť jazdy mimo asfaltu.
Aj tak má ostať hlavným teritóriom Adama Rocks mestská „džungľa“. Medzi malými crossovermi by v tomto prostredí mal dominovať najmä vďaka svojim extrémne kompaktným rozmerom. Na trh by sa mal dostať už začiatkom leta. Premiéru absolvuje na budúci týždeň na autosalóne v Ženeve.