Intrado je viac než len koncept sympatického crossoveru. Demonštruje totiž obrovský pokrok Hyundaia v moderných technológiách. A nie je to len marketingové klišé. Naznačuje to samotným názvom, ktorý je odvodený z leteckej terminológie – Intrado označuje spodnú časť krídla zodpovednú za vztlak. A z letectva pochádzajú aj materiály a technológia výroby karosérie.
Vonkajšie oceľové pláty Intrada sú uchytené na karbónovom skelete, ktorý je vyrobený Hyundaiom patentovanou technológiou, najmä čo sa týka spojov. Neobyčajná pevnosť a odolnosť tejto centrálnej nosnej štruktúry umožňuje následne použiť okrem ocele prakticky akékoľvek povrchové panely. To zjednodušuje eventuálne opravy vozidla, znižuje hmotnosť a uvoľňuje ruky dizajnérom
A keď sme už pri dizajne, ten sa rodil v opäť nemeckom Russelsheime. Po prvýkrát však držal nad výslednou podobou ruku známy Peter Schreyer, ktorý sa vypracoval zo šéfdizajnéra Kie až na post prezidenta a šéfdizajnéra Hyundai Motor Group. A výsledok stojí za to. Intrado predstavuje moderný crossover prekvapujúco aerodynamických línií a zvláštnym členením panelov karosérie, najmä v zadnej časti. Navrhnutá je podľa najnovšieho štylistického jazyka Fluidic sculpture II.
Rovnako inovatívny je aj pohon. Hyundai v ňom uplatnil svoje skúsenosti z výroby vodíkového Hyundaia ix35 Fuel Cell. Aj v tomto prípade je teda zdrojom energie palivový článok a elektromotor. Na rozdiel od ix35 je však doplnený o li-ion batériu s kapacitou 36 kWh. Mohli by sme ho preto nazvať akýmsi vodíkovým plug-in hybridom, ktorý má vďaka batériám väčší dojazd. Ten predstavuje až 600 km.
Žiadne ďalšie informácie Hyundai neposkytol, tvrdí však, že vďaka nižšej hmotnosti má Intrado v porovnaní so sériovým ix35 Fuel Cell lepšie jazdné vlastnosti a dynamiku. Svetovú premiéru absolvuje už o dva týždne na autosalóne v Ženeve.