Tak ako Peugeot 108, prichádza aj Citroën s novým C1 po dlhých deviatich rokoch kariéry. Znamená to teda takmer dvojgeneračnú zmenu. Ako vidno z prvých dvoch zverejnených noviniek, kolínski partneri si tentoraz dali oveľa viac záležať na posilnení vlastnej identity. Nejde len o iné logo na kapote. Kým Peugeot stavil na umiernený a elegantný dizajn, inšpirovaný väčšou tristoosmičkou, Citroën implantoval novému C1 o čosi „drzejší“ pohľad.
Štylizácia prednej časti s horizontálne umiestnenými dennými svetlami je blízka nielen minivanom C4 Picasso, ale aj inovatívnemu crossoveru Cactus. Hravosť o osobitosť dodávajú dizajnu C1 aj elipsoidné hlavné svetlá. Úplne odlišné sú tiež nárazníky a grafika zadných svetiel. Zjavným rozdielom je aj lakovanie predných stĺpikov čiernou farbou, čo opticky zväčšuje objem sklenených plôch.
Rozmery sa však medzigeneračne príliš nezmenili. Citroën C1 má na dĺžku 3 460, na šírku 1 620 a na výšku 1 450 mm. Je teda len o 20 mm dlhší, ale o 10 užší a 20 nižší. Dodávať sa bude nielen ako 3– a 5-dverový hatchback, ale aj ako „polokabriolet“ so sťahovacou plátennou strechou. To, čo však v Peugeote volajú verzia TOP!, bude Citroen označovať prívlastkom Airscape. Plátenná strecha má rozmer 800 × 760 mm a ovláda sa elektricky.

Na výber bude z ôsmich farieb karosérie a troch farieb strešného plátna – červená Sunrais Red, čierna Black a sivá Grey. No aj verzie s klasickou strechou môžu mať dvojtónové vyhotovenie. Na výber je napríklad kombinácia bielej karosérie a olivovohnedej strechy. Základné verzie budú jazdiť na 14– alebo 15-palcových diskoch s puklicami. Za príplatok je však možné získať 15-palcové kolesá z ľahkých zliatin.
Do interiéru nás Citroën zatiaľ nepustil, tvrdí však, že ponúkne dostatok priestoru štyrom dospelým a batožine. Pod zadným výklopným vekom, ktoré tvorí opäť len bezrámové sklo, ukrýva 196-litrový kufor. Po sklopení zadných operadiel vzrastie celkový objem na 750 litrov. Najväčšou pýchou C1 má byť však multimediálne rozhranie so 7-palcovým dotykovým displejom. Jeho vychytávkou je funkcia MirrorScreen, ktorá umožňuje ovládanie aplikácii smartfónu priamo cez obrazovku.
Rozšírila sa aj ponuka moderných príplatkov a asistenčných systémov, ktoré uľahčujú každodenný život v meste. V cenníku nájdeme napríklad bezkľúčové odomykanie a štartovanie, cúvaciu kameru, ale aj sériovo dodávaný hill-holder na zjednodušenie rozjazdu vo svahu, ktorý udržiava tlak v brzdovom systéme dve sekundy po uvoľnení brzdového pedálu.

Pod kapotou bude na výber zo štyroch trojvalcových variantov. Základný motor 1,0 VTi ponúkne výkon 50 kW. Spojený bude s 5-stupňovým manuálom alebo robotizovanou prevodovkou ETG (Efficient Tronic Gearbox) s tým istým počtom prevodových stupňov. Ekonomická verzia 1,0 e-VTi bude kombinovaná s manuálom a štart-stop systémom. Na vrchol sa postaví väčší motor 1,2 VTi Pure Tech s výkonom 60 kW, krútiacim momentom 118 Nm a manuálnou prevodovkou.
Informácie o presných parametroch Peugeot zatiaľ nezverejnil. Vieme len údaj spotreby verzie 1,2 VTi. Tá si má vystačiť so 4,3 litrami benzínu. Akcelerácia z 0 na 100 km/h bude trvať 11 sekúnd. Nízka spotreba bude tiež výsledkom nízkej hmotnosti. Základná verzia C1 váži totiž len 840 kg. To napríklad aj vďaka odľahčeniu zadnej nápravy o štyri kilogramy.
Podvozok používa opäť predné zavesenie McPherson a zadnú nápravu s torznou priečkou. Nové tlmiče a pružiny majú však priniesť výrazne vyšší jazdný komfort. Rozchod vpredu je 1 425 a vzadu 1 420 mm. Disky ukrývajú predné kotúčové brzdy s priemerom 247 mm a zadné bubny (200 mm). Ovládaniu pomôže sériový elektrický posilňovač riadenia a polomer zatáčania len 4,8 metra, čo robí z Citroënu C1 mimoriadne obratné mestské autíčko.

Citroën C1 sa vo svetovej premiére predstaví na marcovom autosalóne v Ženeve. Vyrábať sa bude opäť v závode TPCA v českom Kolíne spoločne s Peugeotom 108 a Toyotou Aygo.