Astra Extreme: Opel stvoril najrýchlejšiu Astru všetkých čias

Pre autosalón v Ženeve si Opel okrem Adamu Rocks pripravil aj poriadne ostré športové náradie. Astra Extreme má 300 koní a o 100 kg menej ako doteraz najvýkonnejšia verzia OPC.

05.03.2014 06:00
debata
Aerodynamický tuning, nové sacie otvory na... Foto: Opel
Opel Astra OPC Extreme Aerodynamický tuning, nové sacie otvory na kapote, ako aj 19-palcové karbónové disky dávajú tušiť okruhový pôvod tohto malosériového špeciálu.

Ženevský koncept bol odvodený priamo z pretekárskej Astry OPC Cup pre vytrvalostné preteky cestných automobilov na Nürburgring Endurance Championship (VLN). Takže tu máme v podstate okruhový špeciál spĺňajúci predpisy pre prevádzku na bežných cestách. A svoj pôvod Astra Extreme nijako zvlášť neskrýva. Vidieť to na extrémnom tuningu vrátane veľkého prítlačného krídla aj na interiéri chránenom bezpečnostným rámom. A k tomu je tu ešte strieborno-žlté lakovanie vo farbách Opel Motorsport.

Pod kapotou pracuje modifikovaný štvorvalec z Astry OPC s priamym vstrekovaním paliva a variabilným časovaním ventilov. Kým však doteraz ponúkal maximálne 206 kW, zvýšením prepĺňacieho tlaku sa podarilo motorárom Opela vyžmýkať ďalších 17 kW k dobru. Celkový výkon sa tak vyšplhal na 300 koní (221 kW), čo robí z tohto motora najvýkonnejší 4-valec, aký kedy Opel vyrobil. To by však na zásadné zlepšenie dynamiky stále nestačilo. A tak podstúpila Astra OPC Extreme redukčnú diétu. V porovnaní s Astrou OPC schudla o rovných 100 kg.

Astra OPC Extreme je o 100 kg ľahšia ako... Foto: Opel
Opel Astra OPC Extreme Astra OPC Extreme je o 100 kg ľahšia ako „bežná“ Astra OPC. Postaralo sa o to masívne nasadenie karbónu. Vyrobené je z neho aj zadné prítlačné krídlo a difúzor.

Recept je, samozrejme, v použití ľahkých materiálov. Najmä karbónu a hliníka. Z kompozitu je vyrobené napríklad zadné prítlačné krídlo, difúzor, predný spojler, kapota motora, vzpera medzi hornými úchytmi tlmičov, kryt motora, disky kolies, ventilácia zadných blatníkov a strecha kabíny. Len na karbónových diskoch sa podarilo ušetriť 20 kg. Karbónová strecha kabíny má zas len 2,6 kilogramu oproti 9,3 kilogramu pri streche z oceľového plechu. Predné blatníky sú vyrobené z hliníka, pričom každý z nich váži len 800 gramov oproti 2,2 kilogramu pri exemplároch z oceľového plechu.

Dynamické parametre Opel, bohužiaľ, neprezradil, ale niet pochýb, že Astra Extreme bude poriadne žihadlo. Svedčia tom napríklad brzdy Brembo. Predné ventilované kotúče majú priemer 370 mm a 6-piestikové strmene, prevzaté priamo z okruhovej Astry. Podobne sú na tom špeciálne pneumatiky s profilom 245/35 obuté na 19-palcových diskoch, ktoré zabezpečujú priľnavosť podobnú Astre Cup. Ďaleko od nej nemá ani kabína so škrupinovými sedadlami, 6-bodovými bezpečnostnými pásmi a športovým volantom so semišovým vencom.

Ani interiér nemá ďaleko od okruhovej Astry OPC... Foto: Opel
Opel Astra OPC Extreme Ani interiér nemá ďaleko od okruhovej Astry OPC Cup. Škrupinové sedadlá, 6-bodové pásy, semišový volant a vnútorný rám pochádzajú priamo z motoršportu.

Zaujímavá je však informácia, že Astra OPC Extreme nie je len samoúčelným konceptom. Opel potvrdil, že na rozdiel od staršej Astry X-Treme Concept z roku 2002 plánuje v prípade pozitívneho ohlasu na ženevskom autosalóne malosériovú výrobu. Takže sa máme na čo tešiť.

Opel Astra OPC Extreme
Opel Astra OPC Extreme
+5Opel Astra OPC Extreme

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Opel #OPC #autosalón Ženeva 2014 #Aatra OPC #Astra OPC Extreme
Články podľa značiek